Moorkoppen niet aan te slepen

Sven Müller bij de muur waarop steentjes kunnen worden bijgedragen

De bakkers van Müller Banket kunnen na deze week waarschijnlijk even geen moorkop meer zien. Duizenden worden er dagelijks van slagroom en chocolade voorzien. Allemaal ter faveure van KiKa. De traditionele actie moet resulteren in een mooie opbrengst voor kankeronderzoek. Van elke verkochte moorkop gaat er immers 50 cent naar het goede doel. Een actie dus om je vingers bij af te likken.

Onder het mom ’trakteren is doneren’, snijdt het bakkersmes van Müller aan meerdere kanten omdat het naast een bijdrage aan KiKa ook mensen en ondernemingen in beweging brengt. Zoals deze actie een samenwerking is tussen Müller en Multi Supplies, zo worden ondernemers in Aalsmeer en omgeving opgeroepen om zoveel mensen in de zorg op een moorkop te trakteren.

Sven Müller en moeder Marjan en de zoveelste plaat moorkoppen

Gulle gever
Morgen kunnen zodoende alle 2816 personeelsleden van het Antoni van Leeuwenhoek een gebakje tegemoet zien. Tegelijk wordt er gespaard voor Ziekenhuis Amstelland en Spaarne Hoofddorp. Ook medewerkers van de plaatselijke zorginstellingen komen deze week nog aan de beurt.

Iedereen die de actie en de medewerkers in de zorg een warm hart toedraagt kan nog een steentje bijdragen. In de bakkerswinkel wordt de score bijgehouden met een denkbeeldige muur waarvan elk steentje elf moorkoppen oftewel 25 euro vertegenwoordigt. Als dank voor de bijdrage wordt een sticker op de muur geplakt met de naam of logo van de gulle gever.

Vorig jaar werden er in totaal 13.596 stuks uitgedeeld. Het zou volgens Sven Müller mooi zijn als dat aantal overtroffen wordt. Maar een heilig doel is dat niet zo zegt hij. Wat extra aandacht voor het verplegend personeel en geld voor onderzoek naar kinderkanker, daar is het om te doen.

Foto’s en tekst: Arjen Vos

(advertentie)

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel