Opnieuw winkelier met leegverkoop

Jamin, Readshop, Sprey die aan het afbouwen is… Aan het rijtje winkels dat verdwijnt uit het Aalsmeerse straatbeeld kan binnenkort ook Carla de Klerk worden toegevoegd. Sinds gisteren prijkt er een bord op de winkelruit waarmee de leegverkoop wordt aangekondigd.

De winkel van meubels en interieurinrichting heeft te kampen met een teruglopende klandizie. “We hadden gehoopt dat het er met de nieuwbouw hier in de Zijdstraat beter op zou worden, maar dat gebeurt niet,” zegt eigenaar Guido de Klerk die zichzelf nu nog jong genoeg vindt om andere wegen in te slaan.

“De panden hier tegenover blijven leeg staan en de loop komt er maar niet in. We hebben zaterdagen dat er geen enkele klant in de winkel komt. Mede dankzij onze webwinkel halen we nog wel omzet maar we zien geen groei meer. Misschien zouden we grondig moeten verbouwen of naar een andere plek in dorp moeten verhuizen maar dat blijft ook een gok,” aldus de woninginrichter. Naast het volgens hem weinig aantrekkelijke winkelgebied geeft hij ook de 'schuld' aan het veranderende consumentengedrag.

Wanneer de deur definitief in het slot gaat weet De Klerk niet. Als richtdatum noemt hij september. De spullen die er nu nog zijn, mogen tegen flinke kortingen de deur uit.

Foto: leegverkoop bij Carla de Klerk Interieur in de Zijdstraat. (foto Arjen Vos) 

Eén reactie

  1. Helaas, voor de middenstander een drama. Ik gun het niemand om te moeten stoppen met zijn of haar bedrijf. Het lijkt mij verschrikkelijk. mijn visie op de winkels is dat de meeste kansloos zijn. Er zijn een paar oorzaken. 1. er zijn er gewoon teveel. 2. internet/webshops. 3. fabrikanten hebben de winkelier niet meer nodig als uithangbord, verkoopkanaal. 4. consumenten hebben de winkelier niet meer nodig als adviesorgaan/service. De fabrikant neemt dit over. 5. de crisis. 6. de oude winkeliers gaan met pensioen, de nieuwe worden geconfronteerd met hoge huren en overnamebedragen. (immers de winkel was het pensioen van de winkelier.) 7. het gedrag ofwel de gunfactor is er niet meer. 8. het beleid van de gemeente… 6 branchevervagende supermarkten helpen de middenstand niet. Gevolgen: een enkele specialist kan overleven, je moet een enorme toegevoegde waarde hebben wil je een kans maken. Een enorme verarming van een leefgemeenschap, immers de bakker kocht bij de slager en de dochter van de juwelier had een vakantiebaantje bij de jamin en gaf haar geld weer uit bij de drogist op de hoek. Nu verdwijnt het geld naar het hoofdkantoor ergens ver weg. Aalsmeer loopt met alles achter de feiten aan. Er is totaal geen visie of plan voor de toekomst. Men blijft maar hangen in het oude. “Bloemendorp” ? hoezo bloemendorp, het corso is er niet meer, de meeste kwekers zitten in de tropen. Hoezo bloemendorp? Lege kassendorp. Greenpark? Carpark zal je bedoelen. Ontwikkeling van de Zijdstraat? Winkels? Aalsmeer moet zich gaan bezinnen op de toekomst, en dan niet de horizon van volgend jaar, maar even 20 tot 30 jaar vooruitkijken….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel