AalsmeerVandaag geeft wekelijks een podium aan ondernemers die betrokken zijn bij de BusinessClub van FC Aalsmeer. In een kort interview vertellen deze ondernemers wie ze zijn en wat hun motivatie is en geven ze een inkijkje achter de schermen van hun bedrijf. Deze keer is de beurt aan Barry Harmsen van Bitmetric, gespecialiseerd in data en analytics.
Door Selena Sercan. Met een team van ervaren consultants biedt Bitmetric oplossingen om organisaties te helpen hun data te verzamelen, analyseren en benutten voor betere beslissingen. Directeur Barry Harmsen, getrouwd, drie kinderen is opgegroeid in Aalsmeer en na een tijdje elders weer terug in zijn oude woonplaats. “Toen ik in 2020 een mooie locatie aan de Zwarteweg zag, besloten we ons daar te vestigen.”
Overzichtelijke omgeving
Veel bedrijven en organisaties beschikken volgens Harmsen over data en informatie die verspreid is over verschillende bronnen, zoals systemen, Excel-bestanden, websites of externe data. “Wij zorgen ervoor dat al deze data wordt samengebracht in één overzichtelijke omgeving. Hierin kunnen eenvoudig analyses worden uitgevoerd, dashboards en rapportages worden gemaakt, en alarmeringen worden ingesteld. Dit helpt onze klanten om betere beslissingen te nemen op basis van hun data. Tegenwoordig maken we hierbij ook gebruik van Machine Learning en AI.”
De consultants van Bitmetric hebben brede kennis en ervaring en kunnen bij ieder datavraagstuk helpen. “Dit maakt dat onze klantenkring zeer gevarieerd is, van logistieke dienstverleners tot mediabedrijven, van banken en verzekeraars tot e-commerce organisaties en van detailhandel tot modebedrijven. Wij zorgen dat jouw investering in data maximaal rendeert.”
Trots
Harmsen zegt trots te zijn op zijn team. “Ze kunnen en doen wat nodig is. En natuurlijk ben ik ook trots op onze mooie klanten en de interessante projecten die hieruit voortkomen. Dit leidt tot mooie resultaten waar onze klanten echt iets aan hebben.”
Uitdagingen
Er is momenteel voldoende werk maar het kan volgens Harmsen soms een uitdaging zijn om geschikte collega’s te vinden: “We kunnen nog veel leuke collega’s gebruiken om de groei van het bedrijf verder te stimuleren.”
ToekomstplannenDe toekomstplannen zijn gericht op verdere groei en het binnenhalen van meer klanten. “De wereld verandert, en data wordt steeds belangrijker. Wij willen onze klanten helpen betere beslissingen te nemen op basis van data. Door verder te groeien kunnen we steeds mooiere projecten aannemen.”
Motto
“Data is our DNA,” zegt Harmsen als hem gevraagd wordt naar het motto van Bitmetric, “data zit in alles wat we doen en we passen het overal toe. We zijn data gedreven en proberen alles te onderbouwen met feiten. Digitalisering is een feit, en iedereen moet op het juiste moment over de juiste informatie kunnen beschikken.”
Lidmaatschap Businessclub
Over de reden om lid te worden van de Businessclub van FC Aalsmeer zegt Harmsen: “Ik ben opgegroeid in Aalsmeer, heb mijn bedrijf hier gevestigd en enkele collega’s komen ook uit Aalsmeer. Aalsmeer is een prachtige ondernemingsgemeente met diverse bedrijven. Ik wilde een lokale focus creëren door eerst te kijken naar wat er in onze eigen achtertuin gebeurt voordat we internationaal verder gaan. Lokaal zakendoen, een lokaal netwerk opbouwen en bewustwording creëren, vind ik erg belangrijk. Vandaar ons lidmaatschap.”
Bitmetric
Zwarteweg 88, Aalsmeer
023-2302062
barry@bitmetric.nl
www.bitmetric.nl
Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.