‘Tientjes zijn voor ons heel wat waard’

Moniek en Tom Takes

Door: Arjen Vos. De horeca heeft het momenteel zwaar te verduren. Toch zijn de ondernemers inventief en vinden nieuwe manieren om hun vak met passie te kunnen blijven uitvoeren. Eerder vandaag voelden we al een drietal ondernemers aan de tand, we ronden het af met De Oude Veiling en Restaurant Oh!

Ajax gehaktballen en direct bestellen
Het is volgens Moniek Takes van De Oude Veiling klap op klap die de horeca te verwerken krijgt. “Nog meer snijden in uitgaven is haast niet mogelijk. Het is een heel lastige tijd waarbij het zoeken is naar creatieve mogelijkheden om op dingen te besparen,” zegt ze, “we moeten er echt voor gaan zitten om te zoeken naar wat het voordeligste is voor de inkoop. Maar als we ergens een paar tientjes kunnen besparen dan doen we dat. Want tientjes zijn voor ons in deze tijd heel veel waard.”

Bestellen via eigen site
Het betekent volgens Moniek dat er veel op internet gespeurd wordt, en er veel contact is met leveranciers om producten tegen interessante prijzen te kunnen bemachtigen. Zo kwamen ze bijvoorbeeld aan Ajax-gehaktballen. Omdat er geen publiek is bij wedstrijden in de ArenA, zijn er veel gehaktballen over. Moniek en echtgenoot Tom wilden die ballen maar wat graag overnemen van de groothandel. Een ander punt wat ze graag aanroert is dat ze hoopt dat mensen rechtstreeks via de eigen website van De Oude Veiling bestelt. “We hadden pas iemand die een kop soep en een broodje bestelde via thuisbezorgd.nl. Daar zijn wij bepaald niet mee geholpen. We dragen 13 procent commissie af aan die website en houden op een kop soep die ook nog bezorgd moet worden niet heel veel over.”

Vooruit kijken naar de kerst vindt Moniek nog lastig al zou ze er heel wat voor over hebben als ze met de kerst mag werken. “Ik heb de laatste 20 jaar altijd met kerst gewerkt en hoop echt heel erg dat we open mogen. Al is het maar met iets kleins. Het zijn onzekere tijden. We wachten het maar af.”

Het team van Oh!

‘We houden de moed erin’
Bij Restaurant Oh! gaan ze onveranderd door op de weg die deze zomer ingeslagen was. De Oh!@homebox waarmee mensen zichzelf thuis als een ware chef kunnen uitleven, is een groot succes gebleken. “Naast de zes gangen hebben we nu ook een box met vier gangen,” zegt Rob Ojevaar, “dezelfde beleving maar een stukje goedkoper en je bent iets minder lang bezig.” Zo probeert het team van Oh! in te spelen op ieders behoefte. Wat de formule extra leuk maakt zijn de instructiefilmpjes. In de loop van volgende week worden er weer nieuwe films verwacht.

“Of ik me zorgen maak over de toekomst? Natuurlijk maak ik me zorgen. Maar we houden de moed erin met elkaar. Ik kan wel gaan lopen janken dat de horeca weer zwaar gepakt wordt, maar dan gaat het hem niet worden. We moeten er gewoon met elkaar voor zorgen dat we ons aan de regels houden. Bijvoorbeeld door toch die mondkapjes te dragen. Of we het nou leuk vinden of niet. Zo zijn we er het snelste van af.”

En als er één ding is wat het team van Oh! niet doet dan is het beknibbelen op de kwaliteit. “We staan voor ons product en gaan niet ineens met goedkopere producten werken. Een kipsateetje voor tien euro zal je bij ons niet op de kaart vinden.”

Foto’s archief AV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel