AalsmeerVandaag geeft wekelijks een podium aan ondernemers die betrokken zijn bij de BusinessClub van FC Aalsmeer. In een kort interview vertellen deze ondernemers wie ze zijn en wat hun motivatie is en geven ze een inkijkje achter de schermen van hun bedrijf. Deze keer is de beurt aan Michael van Woensel, eigenaar van Digital FC. “Wij zijn een gepassioneerd en gedreven onlinemarketingteam dat organisaties en bedrijven helpt online beter te presteren. Online marketing is een brede term waarbij in de praktijk allerlei tactieken ingezet kunnen worden. Wij begeleiden je daarom door de gehele ‘wedstrijd’, van tactiek en strategie tot het scoren van online goals.”
Michael is woonachtig in Uithoorn, samen met zijn vriendin en zoontje. “Op zevenjarige leeftijd ben ik met mijn ouders meeverhuisd van het Brabantse Waalwijk naar het pittoreske Kudelstaart. Daar heb ik uiteindelijk met veel plezier het grootste gedeelte van mijn jeugd doorgebracht. Daarna heb ik voor ongeveer twee jaar in Zweden gewoond en heb ik de master-studie ‘Strategic Entrepreneurship’ afgerond. Bij terugkomst heb ik een tijdje in Amsterdam gewoond, waar ik mijn vriendin (opnieuw) heb leren kennen. Met het oog op de toekomst hebben we een aantal jaar geleden een huis gekocht in Uithoorn en ben ik weer dichter bij het ‘oude nest’, van waaruit ik heb besloten om volledig voor mijzelf te beginnen, met een kantoor in Aalsmeer.”
Verschillende keukens
Michael kwam in deze branche terecht via een periode dat hij in de start-up fase van het inmiddels wereldwijd actieve pizzamerk Magioni werkte. “Ik merkte daar dat ik nog kennis en ervaring tekortkwam en wilde mij hier graag verder in verdiepen, maar wel op een bewezen en gedegen manier. Na een traineeship Online Marketing ben ik bij verschillende bedrijven gedetacheerd en heb ik de kans gekregen om in verschillende keukens te kijken. Na een tijdje besefte ik dat ik binnen mijn functie vooral bezig was om anderen beter te laten worden in het vak. Ik zette mijn kennis en ervaring te weinig in om hier zelf ook beter van te worden. Dit is een van de triggers geweest om volledig te gaan ondernemen.”
Lokale slager
Het onderscheidend vermogen van Digital FC is volgens Michael grotendeels terug te leiden naar de kleinschaligheid van het bedrijf. “Klanten vinden het fijn om meer binding met ons te hebben. Zij krijgen simpelweg meer persoonlijke aandacht dan bij grotere bedrijven. Sinds corona gaat iedereen weer naar de lokale slager of bakker om diezelfde reden. Die trend zie ik ook terug voor bedrijven binnen de dienstverlening. Ook geven we altijd eerlijk advies en proberen technische vaktermen begrijpelijk te maken.”
Strategie uitdenken
De grootste uitdaging zit hem volgens Michael in het overtuigen van grote bedrijven over wat online marketing voor hen zou kunnen betekenen. “Het verbaast mij soms nog hoeveel bedrijven hier niets of te weinig mee doen, terwijl de potentie groot is. Ik vind het leuk om hen mee te nemen in mijn visie, en een goede strategie uit te denken.”
Businessclub
Michael geeft aan niet actief op zoek te zijn geweest naar aansluiting bij de Business Club van FC Aalsmeer. “Ik was al lid van de ondernemersvereniging in Uithoorn – OVU, maar maakte hier de laatste tijd weinig tot geen gebruik van, mede door de geboorte en opgroeien van mijn zoontje. Met de voordelen die Business Club FC Aalsmeer biedt, lijkt het mij leuk om mijn aansluiting bij een ondernemersvereniging nog eens een kans te geven. Het is altijd goed om verbinding te zoeken met mede-ondernemers in de regio, en dit geeft mij die mogelijkheid.
Digital FC
Lakenblekerstraat 49 Aalsmeer
michael@digitalfc.nl
06-30128764
Jouw Online Marketing team.
Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.