Marketingtechnieken veranderen door de jaren heen vaak en zeker in 2024. Dit heeft onder meer te maken met de ontwikkeling van AI en natuurlijk de vele andere technologische innovaties. Door de digitalisering investeren veel moderne bedrijven bijvoorbeeld meer in online reclame in plaats van fysieke reclame. Veel marketingtechnieken van vroeger werken tegenwoordig daarom ook minder en daar komen dan weer nieuwe technieken voor in de plaats, zoals growth hacking. Toch zijn er ook marketingtechnieken die tijdloos zijn en zeker in 2024 nog werken. Pas ze om die reden ook toe!
Visitekaartjes uitdelen
Een paar visitekaartjes bij Printis.nl drukken is niet duur en je krijgt er veel voor terug. Wanneer je als ondernemer bijvoorbeeld gaat netwerken, dan doe je dit waarschijnlijk voor een deel fysiek, want daarmee maak je de meeste impact. Dan leren mensen je echt kennen en voel je ook sneller of er wel of niet een klik is. Na een gesprek is het altijd goed om een visitekaartje aan je gesprekspartner te geven, zodat het laagdrempeliger voor die persoon wordt om contact met je op te nemen. Wel is het dan belangrijk om je visitekaartje te moderniseren en bijvoorbeeld te voorzien van een QR-code. Daarmee maak je je visitekaartje echt 2024-proof!
De kracht van een portfolio op je website
Een website is tegenwoordig erg gemakkelijk om te maken en vrijwel een verplichting om te hebben als je gezien wilt worden door een groot publiek. Een portfolio op je website is nog steeds erg populair, want klanten willen weten wat je zoal kunt. Als je bijvoorbeeld werkzaam bent als IT-specialist, dan is het goed om te laten zien wat je in het verleden zoal hebt gerealiseerd.
Dit geldt ook voor aannemers die mooie panden hebben gebouwd of succesvol zijn in het energiezuinig maken van woning. Met goede foto’s en voorbeelden overtuig je iemand meer dan met een simpel praatje. Iedereen kan immers zeggen dat-ie ergens goed in is, maar het daadwerkelijk laten zien werkt aanzienlijk beter.
Reviews verzamelen
Ook reviews doen het in deze tijd nog erg goed. Sterker nog: ze worden steeds belangrijker. Vrijwel iedereen leest eerst iets over een bedrijf alvorens ze er zaken mee doen. Hoe meer positieve reviews je hebt, hoe beter dit is voor je bedrijf. Let wel: het is geen goed idee om nepreviews te plaatsen. In de eerste plaats omdat dit verboden is en je er flinke boetes voor kunt krijgen.
Anderzijds doorzien de meeste mensen dit ook, waardoor je juist minder klanten aantrekt in plaats van veel. Je mag klanten meestal wel vragen om een objectieve review te schrijven wanneer ze een product of dienst bij je hebben afgenomen. Overweeg dus ook zeker om dit te doen.
(Partnerbijdrage DigitalRise)