Hoe zit het nu precies met het agrarische karakter van rolcontainerbedrijf Van Vliet aan de Rietwijkeroordweg? Dat vraagt PACT zich af naar aanleiding van een artikel in AalsmeerVandaag over Schiphol-parkeerbedrijf ParkFly waarin ook Van Vliet opgevoerd werd. B&W wil de bedrijfsactiviteiten legaliseren door een wijziging in het bestemmingsplan Schinkelpolder ten gunste van Van Vliet.
PACT vraagt B&W om uitleg omdat de Schinkelpolder volgens het nieuwe bestemmingsplan bedoeld is voor gemengde glastuinbouwactiviteiten. Volgens de progressieve fractie strookt dat niet met de containerverkoop en -verhuur van Van Vliet.
Handjeklap of niet
PACT wil weten of er sprake is van handjeklap tussen B&W en Van Vliet, onder meer vanwege een eerder verloren rechtzaak van de gemeente. Anders gezegd, Van Vliet krijgt de vergunning en de gemeente hoeft het bedrijf niks te betalen.
Wethouder Gertjan van der Hoeven moet nog met een antwoord komen op de eerder ingediende schriftelijke vragen van PACT.
Foto: containerbedrijf K. van Vliet aan de Rietwijkeroordweg. (foto GoogleMaps)
2 reacties
Alles word gedoogd maar Park en Fly willen ze laten verkassen..
Het lijkt erop of niemand ooit heeft geweten van de activiteiten van, van Vliet en dat dit niet strookt met de bestemmingsplan.
Ik kan wel meer bedrijven binnen de schinkelpolder zoals van Vliet , oa Movrie , Esmeralda en nog een paar andere .
Op dit moment zit er ook een luchtvrachtagent in het bedrijfspand van voorheen Movrie. En nu doen we opeens heel verbaasd alsof dit niemand ooit heeft geweten.
Het is nooit anders geweest