Viaduct blijft huilen met de pet op

running gag in Aalsmeer, met stip, is het N201-viaduct op de Hornweg. Daar zit, ook na enkele bescheiden ingrepen, nog weleens een vrachtwagen of brandweerauto klem. In de deze week gepresenteerde programmabegroting 2015 van de gemeente staat dat er mogelijk een onderzoek komt naar verdieping van de Hornweg aldaar.

Maandag op de persconferentie van B&W vroeg de alerte verslaggeefster van de Nieuwe Meerbode terecht om nadere uitleg aan wethouder Ad Verburg van verkeer en vervoer. De strekking: gaan we de Hornweg uitgraven op die onheilsplek? Verburg, de vervelende feiten erkennend, had zichtbaar moeite met een antwoord dat hout snijdt.

Kabels en buizen
Het zal verdraaid lastig worden om er een acceptabele oplossing voor te vinden, zei de wethouder. Het is ondergronds volgens hem een wirwar aan kabels en buizen. Kortom, voor Verburg is het geen kwestie van even de schop erin.

De verslaggever van AalsmeerVandaag opperde prompt dé oplossing: leg de nieuwe N201 om, dan kan het viaduct weg. Hoe dan ook, het blijft voorlopig huilen met de pet op bij de ongelijkvloerse kruising Hornweg-N201. De sensatiefotografen kunnen er nog gerust blijven posten.

Foto: het viaduct eerder dit jaar toen nog gewerkt werd aan de afronding van de binnenkant. (archief AV)


 

Eén reactie

  1. Het zichtbare probleem N201-viaduct wordt gepresenteerd in de programmabegroting 2015 en dat is meer dan prima, voordat er nog meer ongelukken gebeuren met het risico op zwaar letsel van personen. Maar dan hopen wij dat de extreme geluidsoverlast voor de bewoners wonend naast, langs en rond de Waterwolftunnel ook nog eens extra onder de aandacht komt. En ja, er is een asfaltprobleem dat onderzocht wordt sinds juli jongsleden. Maar wij zijn bang dat het asfalt niet het grootste probleem is met de geluidsoverlast uit de tunnel. Wij en anderen hebben 24 uur per dag herrie en geraas in en om het huis en niet te vergeten zelfs binnen. Het is een klankkast die het geluid van het verkeer en zeker de vrachtwagens omhoog werkt uit een laagte en dat is niet te harden, zeker met harde windkracht richting onze woning. Dit probleem is niet zichtbaar maar voor de bewoners eromheen zeer aanwezig en hoorbaar dag en nacht. Dus wij hopen na jaren van vele tientallen e-mails aan de verantwoordelijke N201-mensen e.a., helaas zonder resultaat, dat er nog een regeltje over is in de programmabegroting 2015 voor ons probleem, het asfalt buiten beschouwing gelaten. En het geluid zal nooit wennen want het was er nooit, het wordt eigenlijk alleen maar erger. En dan hebben we het niet alleen over het geluid maar ook de grote financiële schade met onze woning die wij er zomaar uit het niets bij hebben gekregen voor de toekomst. Maar toch, met stip op één, onze woon/leefplek die nooit meer hetzelfde wordt. Dat is bijna niet te accepteren, en zeker omdat het niet te voorzien was. Nogmaals wij en andere bewoners zijn onzichtbaar en halen de pers niet, maar ons probleem is net zo groot en misschien nog wel groter dan het te lage viaduct op de Hornweg, dat nu onder de aandacht is en waar men misschien nog iets aan kan veranderen. Dus wij blijven hoop houden, en hopen dat ons grote probleem ook nog eens een gezicht gaat krijgen?
    Bij voorbaat dank, Jan & Angelique Spring in ’t Veld, Oosteinderweg 206.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel