Promotieplan ‘Visit Aalsmeer’

Er is een nieuw plan om Aalsmeer beter op de toeristische kaart te zetten. Wethouder Jop Kluis en ondernemers Mike van der Laarse en Kirsten Verhoef zijn enthousiast over het promotieplan, dat onder de naam 'Visit Aalsmeer' een positieve bijdrage moet gaan leveren aan het imago van en de stroom bezoekers naar Aalsmeer.

Onder de naam 'Visit Aalsmeer' worden aankomend jaar een website en sociale media-accounts neergezet. Het idee daarachter is dat bezoekers als geen ander Aalsmeer als 'attractie' kunnen promoten. Zij zullen dan ook worden uitgenodigd om op de sociale media-kanalen hun ervaringen te delen. Het College heeft afgelopen week het promotieplan 2017-2020 vastgesteld. 
 
Ondernemers
Het Promotieplan Aalsmeer is afgelopen jaar samen met de ondernemers ontwikkeld en zal de aankomende jaren ook samen met hen worden uitgevoerd. Er is gebleken dat lokale ondernemers barsten van de ideeën om meer 'volk' naar Aalsmeer te trekken  Een belangrijk onderdeel van het plan is dat alle informatie die nu nog verspreid wordt aangeboden via VVV Aalsmeer, Beleef Aalsmeer en de website van de gemeente, straks wordt gebundeld op één plek: de website ‘Visit Aalsmeer’. 
 
DNA van Aalsmeer
In het plan wordt vooral ingestoken op water en bloemen, het 'DNA van Aalsmeer', maar ook op het soort bezoekers. Bijvoorbeeld gezinnen die uit zijn op actieve, sportieve en gezellige activiteiten, en de recreanten die regelmatig op pad gaan en op zoek zijn naar cultuur en rustige sportieve activiteiten. Bij de buitenlandse toerist wordt de focus vooral op bloemen gelegd.
 
Sociale media
Mensen baseren hun keuze voor een dagje uit steeds meer op de ervaringen van anderen. Bezoekers aan Aalsmeer zullen dan ook uitgenodigd worden hun ervaringen te delen via sociale media. Dat moet potentiële bezoekers als het ware prikkelen om dezelfde ervaringen op te komen doen.
 
Vragen
De lat ligt hoog, maar het plan roept ook vragen op. Vragen als 'Wat zit erin voor de ondernemers?', 'Hoe wordt de te verwachten stroom bezoekers gefaciliteerd?' en 'Is dit niet gewoon oude wijn in nieuwe zakken?'.

Vragen die we in de loop van de tijd ongetwijfeld beantwoord zullen zien.

Het totale promotieplan kunt u lezen op www.aalsmeer.nl/promotieplan

Foto's: Op de voorpagina: de voorzijde van het promotieplan, foto bovenaan de tekst: ondernemers Mike van der Laarse en Kirsten Verhoef met wethouder recreatie en toerisme Job Kluis (foto's: gemeente Aalsmeer)
 
Advertorial
 

 

 

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel