Op vrijdag 16 mei gaat het sluitstuk van de N201 open voor het autoverkeer. Dat is het wegdeel tussen de Amsterdamseweg bij Uithoorn/Amstelveen en de bestaande N201 bij Mijdrecht. Het Amstel Aquaduct is al enige tijd gereed, het wachten was op de resterende asfalteringswerkzaamheden aan de oostzijde van de Amstel.
Daarmee zal de omlegging van de oude N201 om Uithoorn en Aalsmeer ten langen leste een feit zijn. Reden genoeg voor een “feestje”, meldde gedeputeerde Elisabeth Post van Noord-Holland eerder al op een VVD-bijeenkomst in Aalsmeer. Het feestje wordt gevierd daags voor de openstelling, op donderdag 15 mei. Naar verwachting is minister Melanie Schultz van Haegen van infrastructuur en milieu die dag de hoogste gast.
Foto: Amstel Aquaduct (foto provincie Noord-Holland)
Eén reactie
Wij kunnen ons voorstellen dat er bij de Provincie reden is voor een feestje na zoveel jaren aanleg met zo’n groot project, zeker als het afgerond wordt.
Maar voor ons bewoners valt er vanaf de aanleg helemaal niets meer te vieren en vanaf april 2013 en zeker na 15 december jl. zijn onze zorgen op dit gebied waarheid geworden en leven en slapen wij voortaan in de berm van een snelweg.
Ongelooflijk waar wij in terecht zijn gekomen met onze woon/leefomgeving, nooit meer rust en 24 uur gesuis van auto’s en nog erger het vrachtverkeer dat zeker ’s nachts naar de veiling gaat, en het geluid/gegier dat terugkaatst uit de tunnel naar onze woning toe op een kleine 80 meter afstand met meestal westenwind onze kant op en een open vlakte.
Wij hadden toch alleen Schiphol ?
En dan 16 mei a.s het laatste gedeelte erbij? Kan het nog erger worden?
Wij hopen echt van harte dat als het feestje gevierd is, er nog eens gekeken kan worden door deskundigen of er in het verleden wat fouten gemaakt zijn met het uitrekenen van de geluidoverschrijding bij ons in de buurt.
In 2008 is er in een half uur tijd een concept gemaakt hoe de overlast voor ons zou gaan worden in 2013/14.
En dat is zeer zeker niet gedaan door een deskundige op dit gebied, en ook was er op dat moment alleen nog maar een zichtbaar tracé van zand, dus was dit concept ook als los zand.
Dus was het beter geweest om nu 2014 ter plekke te gaan kijken wie er echt overlast heeft, want niemand kon dit 5 jaar terug weten, al zijn wij er zelf vanaf dag één bang voor geweest en helaas hebben wij gelijk gekregen.