AalsmeerVandaag blijft in de lift

Zeven maanden precies zijn we nu met AalsmeerVandaag actief. Zeven dagen per week staan we ermee op en gaan we ermee naar bed. We lezen de e-mails, speuren de social media-sites af, beantwoorden telefoontjes, fietsen door het dorp, kijken om ons heen en spreken vele mensen. Overal waar nieuws in zit en alles wat het vermelden waard is, willen we via AalsmeerVandaag onder de aandacht brengen.

We doen het graag. Niet alleen omdat we zelf zo nieuwsgierig zijn maar ook omdat we merken dat u als lezer op de hoogte gehouden wilt worden van alles wat er bij u om de hoek plaatsvindt. Er is tot op heden nog geen dag geweest waarop we geen nieuws brachten. Dat willen we graag zo houden. U heeft het gemerkt: zelfs in vakantietijd gaat het nieuws op onze site gewoon door. Geen komkommertijd dus!
 
Duizelingwekkend
Dat steeds meer mensen AalsmeerVandaag weten te vinden en dagelijks het plaatselijke nieuws tot zich nemen, is te merken. Enerzijds aan de toename van reacties onder de verhalen. Anderzijds door de cijfers die Google voor ons bijhoudt. Het zijn voor ons duizelingwekkende aantallen. Op 6 mei verwelkomden we nog de 100.000e bezoeker. Drie maanden verder zitten we op ruim 171.000 ‘views’. Volgens de Analytics van Google veroorzaakt door 59.000 unieke bezoekers. Over de zuiverheid daarvan valt natuurlijk te discussiëren. Iemand die zowel thuis als op het werk de site opent, telt als twee bezoekers. Evengoed is het een score waar we blij mee zijn.
 
Goed gelezen
Dan de verhalen die goed gelezen worden. Het recente verhaal over de Oude Veiling die stopt, is momenteel tegen de 1000 keer gelezen, het politiek verslag van de ‘zwarte’ raadsvergadering zit daar met 1075 nog net boven. Bovenaan met bijna 10.000 lezers blijft de uitvaart van C1000-ondernemer Kees-Jan Koster.
 
1000e ‘like’
Het aantal dagelijkse lezers schommelde voor de vakantie rond de 1000. In de vakantie is dat teruggelopen tot zo’n 450 kijkers per dag. Op Facebook haalden we afgelopen week de 1000e ‘like’ binnen. Ook dat was natuurlijk een hoogtepuntje wat onszelf een 'smiley' opleverde.
 
Kritisch
We zijn blij dat u ons werk waardeert en dat u dat zo nu en dan ook laat weten. We vinden het ook prima als u soms kritisch bent over onze berichtgeving. Zelf zijn we ook graag kritisch. Dat houdt iedereen scherp.
 
Podium
De komende tijd willen we onze pijlen nog meer richten op het besef bij de plaatselijke ondernemers dat AalsmeerVandaag een uitstekend podium is om iets onder de aandacht te brengen. Daar hebben wij verschillende manieren voor. We helpen u graag en goed om een evenement aan te kondigen en te verslaan, een product of actie aan te prijzen of uw onderneming in het voetlicht te zetten.
 
Wij gaan onverdroten voort met het verzamelen en verspreiden van nieuws. Blijft u ons volgen..?
 
Han Carpay, Ilse Zethof, Arjen Vos 

6 reacties

  1. Beste Arjen,
    Ik stel voor dat we elkaar hierover nog eens onder vier ogen spreken. Je begrijpt dat ik het niet zomaar schreef…!
    Was het nuttig om in de advertentie in een landelijke dagblad aangaande antisemitisme de handtekening van een bepaalde BN-er te weigeren, bijvoorbeeld. En zo ja, welk of wiens nut diende het dan, c.q. welk belang werd hiermee geschaad?
    Overigens ben ik in het algemeen van mening dat als je het menselijk handelen en de berichtgeving daaromtrent afmeet aan het nut daarvan, er weinig te melden overblijft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel