AalsmeerVandaag geeft wekelijks een podium aan ondernemers die betrokken zijn bij de BusinessClub van FC Aalsmeer. In een kort interview vertellen deze ondernemers wie ze zijn en wat hun motivatie is en geven ze een inkijkje achter de schermen van hun bedrijf. Deze keer is de beurt aan Dirk-Jan van der Meer, Area Manager bij het in Amsterdam-Zuidoost gevestigde YoungCapital.
Door: Hans van der Linden. YoungCapital is opgericht door het drietal Bram Bosveld, Hugo de Koning en Rogier Thewessen. Zij merkten tijdens hun studietijd dat er maar weinig uitzendbureaus waren die zich specifiek op jongeren richtten. Bovendien maakten veel uitzendbureaus in hun ogen onvoldoende gebruik van internet en IT, terwijl dat juist de wereld is waarin deze generatie is opgegroeid.
Voordat Dirk-Jan bij YoungCapital de rol van Area manager vervulde, stond hij jarenlang op het veld in het eerste elftal van Aalsmeer. Nog altijd woont hij in het dorp waar hij opgroeide en heeft een gezin. Bij YoungCapital is hij verantwoordelijk voor de teams in Noord-West Nederland, waaronder Haarlem, Hoofddorp, Alkmaar, Amsterdam èn Aalsmeer. “We ondersteunen lokale ondernemers in deze regio’s bij hun zoektocht naar talent, via Werving & Selectie en Uitzenden. Binnen mijn rol leid ik de volledige operatie èn onze internationale tak, waar we meertalige professionals werven en Nederlanders begeleiden naar werk in het buitenland.”
Missie geslaagd
Dirk-Jan werkt sinds 2014 bij YoungCapital. Hij onderhoudt contact met de opdrachtgevers, managers en recruiters in het land. “Met elkaar zorgen wij ervoor dat onze klanten het juiste talent aan zich kunnen binden. Dat draagt dan weer bij aan onze missie om alle jongeren aan het werk te krijgen. We streven er dus naar om young professionals te koppelen aan leuke bedrijven in de buurt. We gaan daarvoor met de klant in gesprek en bespreken waar hun behoeftes liggen en wat voor kandidaat ze zoeken. Vervolgens gaan wij op zoek naar de perfecte kandidaat die wij altijd vliegensvlug weten te vinden. De meeste kandidaten die wij spreken kunnen per direct aan de slag waarmee onze missie geslaagd is.”
Naast het vervullen van vacatures is YoungCapitals ook adviespartner. Dirk-Jan: “We hebben veel kennis van de huidige arbeidsmarkt en van verschillende generaties. Zo kunnen wij vertellen waar Gen Z behoefte aan heeft en hoe je hen zo goed mogelijk kan binden en behouden.”
Marketing draait overuren
YoungCapital is 25 jaar geleden als eerste online uitzendbureau op de markt gekomen waardoor het een grote database heeft weten op te bouwen. Daar worden vandaag de dag nog steeds de vruchten van geplukt. Volgens Dirk-Jan draait de marketingafdeling elke dag overuren. “We proberen onze doelgroep zo goed mogelijk te bereiken via social media en online jobboards. Onze database bestaat ondertussen al uit meer dan tien miljoen profielen, waaronder ook profielen uit het buitenland. Hierdoor is ons bereik enorm. Dit wordt zeker door de kleine MKB´ers als prettig ervaren want hun zichtbaarheid wordt door YoungCapital ook groter. Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in het aantrekken van young professionals.”
Dat YoungCapital lid is geworden van de Businessclub heeft volgens Dirk-Jan verschillende redenen: “We willen onze zichtbaarheid in Aalsmeer vergroten, zowel bij jongeren als bij bedrijven. We merkten dat de BusinessClub evenementen organiseert waar mensen in gesprek kunnen gaan over de arbeidsmarkt, een onderwerp waar wij veel over te vertellen hebben. Ons doel is immers om de nieuwe generatie te ondersteunen en jongeren te binden aan bedrijven. Onze fysieke aanwezigheid speelt hierin een cruciale rol. De BusinessClub biedt een interessant en divers netwerk. Bovendien dragen we de jeugd van FC Aalsmeer, die ook tot onze doelgroep behoort, een warm hart toe.”
youngcapital.nl
06-14029873 / 020-2615400
d.vandermeer@youngcapital.nl. / mkb.amsterdamzuidoost@youngcapital.nl
Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.