Broodje van de Zaak valt in de smaak

Arjen Verburg, Richard van der Wal en Nienke van der Zwaard bij de balie van 'Broodje van de Zaak'. Corine de Block ontbreekt op de foto. (Foto Arjen Vos)

Advertorial. Het team dat werkte bij BudgetBroodjes Aalsmeer is deze maand voor zichzelf begonnen. ‘Ondernemer van het Jaar 2016’ Arjen Verburg heeft samen met zijn collega’s een eigen formule uitgedacht en opgezet. Dat betekent dat er op de Witteweg voortaan onder een nieuwe naam broodjes worden verkocht: ‘Broodje van de Zaak’, een naam die al snel is omarmd door de klanten. “We kregen zelfs al chocola en kaartjes om ons succes te wensen.”

Over de achtergronden van het zelfstandig verder gaan, wijdt Verburg liever niet teveel uit. Het ligt nogal gevoelig en het was lange tijd onzeker of Verburg zelf nog een actieve rol zou mogen blijven spelen in de zaak. Met vaste medewerkers Richard van der Wal, Nienke van der Zwaard en Corine de Block gaat de broodjeszaak nu als vennootschap verder. “Dat geeft veel vrijheden,” zegt Verburg, “bijvoorbeeld om meer variatie in het assortiment aan te brengen. Er is bijvoorbeeld steeds meer vraag naar veganistische producten. Daar spelen we graag op in.”

Passie
De kersverse vennoten hebben elk een eigen discipline. Richard is kok van origine en specialist in het bedenken en creëren van salades en recepten voor de broodjes. Nienke heeft een administratieve achtergrond, erg handig bij het runnen van een eigen onderneming, Corine is de regelaar en Arjen bewaakt het overzicht en doet de communicatie. Wat de vier gemeen hebben is passie om een goed product af te leveren en het tevreden willen stellen van elke klant die belegde broodjes bestelt. Want ze steken ook alle vier de handen uit de mouwen om broodjes klaar te maken.

Leuke dingen
Het enthousiasme over de vernieuwde samenwerking is groot en begint al met de naam die bij vergissing tot stand kwam. Arjen: “Een collega zei eens tegen Nienke dat een eigen zaak wel wat voor haar zou zijn en kwam toen met de naam ‘Broodje van der Zwaard. Ik verstond dat kennelijk niet helemaal goed en maakte er ‘Broodje van de Zaak’ van. Die naam is dus blijven hangen.”

Volgens Richard biedt de naam tal van mogelijkheden om leuke dingen mee te doen: “We bezorgen straks met de ‘Auto van de Zaak’, hebben aanbiedingen onder de noemer ‘Rondje van de Zaak’ en kunnen een stukje maatschappelijke betrokkenheid laten zien voor ‘De Goede Zaak’ met bijvoorbeeld een sponsoractie.”

Hoog segment
Er moest veel geregeld worden om het bedrijf te transformeren. Veel tijd en aandacht is gestoken in de zoektocht naar het ideale broodje. Na uitgebreide testsessies is een leverancier gevonden die een hoog segment voorgesneden brood kan leveren waar elke vennoot vierkant achter staat. “Het lekkerste broodje is altijd vers, krokant en smeuïg,” aldus Richard.

De bedrijfskleuren veranderen in turquoise/zwart. Stickers en andere uitingen zijn in bestelling en worden de komende tijd in en over de zaak uitgerold.

Duurzame bezorging
Met een clientèle voornamelijk afkomstig uit het bedrijfsleven, is ‘Broodje van de Zaak’ een vlag die de lading dekt. Vele bedrijven in en om Aalsmeer weten Verburg en zijn mensen al vijf jaar lang te vinden als er een lunch verzorgd en bezorgd moet worden. Met onder meer de opvallende elektrische bezorgTwizy, rijden de lunch- en andere pakketten op duurzame wijze overal naartoe.

Verzin en win
En ook voor AalsmeerVandaag is het goed nieuws. Alle vennoten hebben aangegeven graag als sponsor aan de wekelijkse prijsvraag ‘verzin en win’ verbonden te willen blijven. Een mooi voorbeeld ‘Voor de Goede Zaak’. Verburg: “We hebben de foto’s van de recente winnaars op ons prikbord hangen, dat blijft leuk om naar te kijken als je op je bestelling wacht.”

Eén reactie

  1. Verzin en win:
    Kwam er met het oude Budget geen brood op de plank?
    Met Arjen, Corine, Nienke en Richard komt het met het Broodje voor de Zaak wel goed.

    Heel veel succes!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel