‘Aalsmeerders zijn makkelijke mensen’

(Advertorial) Arno Verdouw (41) van kaashandel Van Bemmel staat wekelijks op diverse markten in Nederland. Samen met Tom Hofland (19) is hij het bekende aanspreekpunt op de dinsdagmarkt in Aalsmeer. Er zijn veel vaste klanten. Met de Aalsmeerders kunnen beide mannen goed opschieten en zij kennen velen bij naam en toenaam. “Plezierige mensen, die Aalsmeerders. En op het Praamplein is het een betere plek dan op het Raadhuispein.”
 
De kaasstand van Van Bemmel heeft zijn vaste plek met de rug tegen de Brandewijnsloot. In het rijtje met de poelier en de viskraam.
 
Arno Verdouw heeft, zo vertelt hij, niet vanaf zijn jeugd al 'in de kaas' gezeten.
“Ik ben vroeger slager geweest, in een winkel. Maar op een markt staan bevalt me veel beter dan een winkel. Ik kende Van Bemmel en toen deze kans me werd geboden, met kaas op markten te staan, ben ik dat gaan doen. Zes jaar verkoop ik nu kaas en ik hou van mijn werk. Een markt is levendig, je ontmoet veel mensen. Als bedrijf met vier vaste medewerkers staan we op diverse plaatsen. De week begint met de kraam bijvullen. Dinsdag staan we hier en in Oegstgeest, woensdag in Vianen, donderdag ben ik vrij. Vrijdag is er de markt in Dordrecht waar ik met de kraam sta en zaterdag in 't Harde.”
 
Belangstelling
Verdouw. Getrouwd, vader van drie dochters en twee zoons, vindt de Aalsmeerders ”makkelijke mensen.” Over de vraag wat er zo gemakkelijk is aan ons, Aalsmeerders, hoeft niet lang te worden nagedacht.“Als  het één kilo moet zijn en het is dan een onsje meer, dan doen ze daar niet moeilijk over. Met Aalsmeerders maak je ook gemakkelijk een praatje. Zowel Tom als ik praten ook graag met de klanten, je leert ze kennen, weet waar ze belangstelling voor hebben, leert hun smaak kennen.”
 
Aanbod is enorm
Verdouw geeft toe dat het aantal soorten en typen kaas de laatste jaren enorm is uitgebreid. “Was vroeger het sortiment beperkt en vroegen onze grootouders nog bijvoorbeeld naar jonge, oude of belegen kaas, momenteel is het moeilijk keuzen te maken. Het aanbod van zowel Hollandse kaas als van ver daarbuiten is in onze stand enorm.”
 
Begrijpelijke taal
Of je nu vraagt naar de specifieke smaak van de Engelse cheddar, de Franse bleu d' Auvergne of de Postelse abdijkaas uit België, de opgewekte kaasmannen in de Van Bemmelstand weten je geduldig uit de leggen wat de specifieke kenmerken zijn van de diverse producten. En dan niet op de vaak wat elitaire wijze in de grootstedelijke 'kaasboutiques' maar op een heldere manier in begrijpelijke taal.
 
Arno en Tom fleuren wekelijks de stand op met aantrekkelijke teksten en lokkertjes. “We willen graag dat de stand er aantrekkelijk uitziet.” 
 
Overleg
“Welke kaas favoriet is? We merken wel dat de vraag naar biologische kaas toeneemt evenals die naar geitenkaas. Ik hou zelf van een lekkere boerenkaas. Concurrentie op de markt wat kaas betreft? Ik noem het geen rivaliteit, je bent collega's waarbij er natuurlijk wel een lichte vorm van concurrentie is. Met alle standhouders is er regelmatig overleg en dat is doorgaans goed.”
 
Aanbieding
Speciaal voor de lezers van AalsmeerVandaag heeft Van Bemmel de komende weken een aanbieding. Een gratis potje honing mosterd bij aankoop van  Oude Noordhollandse kaas. En de pikante Stolwijkse Boerenkaas is vijf euro voor een pond.
 
Foto: (boven:) Arno Verdouw (links) en Tom Hofland voor hun kaaskraam, (daaronder:) sfeerbeelden van de dinsdagmarkt.  Foto's Arjen Vos
 
(advertentie)
 
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel