Officiële mededelingen 6 mei 2021

(Foto archief AV)

Hieronder vindt u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 18 2021

AANGEPASTE DIENSTVERLENING I.V.M. HET CORONAVIRUS COVID-19
Wij werken alleen nog op afspraak. U kunt telefonisch een afspraak maken op telefoonnummer (0297) 38 75 75. Dit doen wij om het bezoek aan het raadhuis zo veel mogelijk te spreiden zodat wij u nu en in de komende periode goed van dienst kunnen zijn.Regel dringende zaken zoveel mogelijk digitaal. Als dat om wat voor reden niet kan, overleg dan telefonisch met één van onze medewerkers of stel uw vraag bij de receptie. Wij proberen dan samen met u tot een passende oplossing te komen. Wij doen er alles aan om u goed en snel te woord te staan. De wachttijden zijn mogelijk wat langer dan normaal. Wij vragen daarvoor uw begrip.

INZAGE VAN STUKKEN
Gedurende de periode waarin de beperkende maatregelen gelden, ten gevolge van het coronavirus COVID-19, zullen er geen fysieke stukken op het raadhuis ter inzage liggen. Stukken waarvoor een inzageverplichting geldt kunt u tijdelijk alleen via de website van de gemeente inzien.

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om stukken online in te zien, kunt u telefonisch contact opnemen met het algemene telefoonnummer van de gemeente (0297) 38 75 75 . U kunt dan aangeven om welk stuk het gaat zodat het u per post kan worden toegezonden. Zodra de maatregelen worden opgeheven, zullen stukken uiteraard weer op het gemeentehuis in te zien zijn.

SERVICELIJN
Voor al uw klachten en meldingen kunt u bellen naar de Servicelijn: 0297-387575 of mailen naar: servicelijn@aalsmeer.nl .

CALAMITEITENTELEFOON
Bereikbaar buiten openingstijden en in het weekend  via het hoofdnummer: 0297-381777.

SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl

WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft  een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen  www.wijkoverlegaalsmeer.nl

AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.

INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt  in commissievergaderingen  gesproken over onderwerpen die inwoners  persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen.

U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297 – 38 75 84/38 76 60 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.

WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT
De officiële mededelingen en bekendmakingen zijn een wekelijkse publicatie van de gemeente Aalsmeer. In deze rubriek staan officiële mededelingen en bekendmakingen die voor u van belang kunnen zijn. Bijvoorbeeld van bouwplannen bij u in de buurt. Bovendien wordt vermeld waar u de plannen kunt bekijken en hoe u er bezwaar tegen kunt indienen. U kunt de officiële mededelingen en bekendmakingen ook vinden op www.aalsmeer.nl.

* Bezwaar
Een (omgevings-)vergunning, met de daarop betrekking hebbende stukken, ligt zes weken na de dag van verzending ter inzage bij de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving. U kunt op dinsdag en donderdag tussen 8:30 en 12:00 uur op afspraak inzage krijgen in de stukken op het gemeentehuis te Aalsmeer. U kunt een afspraak maken via telefoonnummer 0297-387 575. Op grond van artikel 7:1 Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende binnen zes weken, na de dag van verzending van het besluit, schriftelijk een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het bevoegde bestuursorgaan.

** Beroep
De (omgevings-)vergunning, met de daarop betrekking hebbende stukken, ligt zes weken na de dag van verzending ter inzage bij de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, tel. 0297-387 575, de openingstijden zijn op dinsdag en donderdag tussen 8:30 en 12:00 uur. U kunt een afspraak maken voor een gesprek binnen deze tijden met een medewerker van de afdeling vergunningen voor uw vragen over bouwen en vergunningen.

Op grond van artikel 8:1 Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende binnen zes weken, na de dag van verzending van het besluit, schriftelijk een gemotiveerd beroepschrift indienen bij de Rechtbank van Amsterdam.

*** Zienswijze
Gedurende de termijn (zes weken vanaf de dag dat het ontwerp ter inzage is gelegd) kan een belanghebbende schriftelijk en/of mondeling zijn zienswijze tegen het ontwerpbesluit naar voren brengen. De schriftelijke zienswijze wordt ingediend bij burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer, postbus 253, 1430 AG, Aalsmeer. Degene die buiten de openingstijden inzage wil hebben en degene die mondeling zijn zienswijze naar voren wil brengen, kan contact opnemen met de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving via telefoonnummer 020 -540 4911.

BEKENDMAKINGEN
Hoe weet u of uw buurman een bouwvergunning heeft aangevraagd? De gemeente vindt het belangrijk u goed te informeren over zaken die uw directe leefomgeving aangaan.

U kunt op meerdere manieren op de hoogte blijven van alle omgevingsvergunningen in uw buurt. Net wat u prettig vindt.

  • Alle officiële publicaties en bekendmakingen in Aalsmeer worden gepubliceerd op: www.officielebekendmakingen.nl, onderdeel van www.overheid.nl.
  • Meld u aan bij www.overheid.nl en u ontvangt informatie over bekendmakingen per email.
  • Installeer de gratis OmgevingsAlert App app op uw mobiele telefoon en u ontvangt alle relevante informatie via uw telefoon. De OmgevingsAlert App is gratis beschikbaar voor iPhone en iPad in de Apple Appstore en voor Android-smartphones via Google Play.
  • De app van de overheid heet ‘Officiële Bekendmakingen’.
  • Voorlopig blijft de gemeente bekendmakingen ook nog op deze pagina in de krant plaatsen. En u kunt bij de balie Bouwen & Vergunningen in het raadhuis Amstelveen alle omgevingsvergunningen opvragen en inzien.

VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE RUIMTE EN ECONOMIE op dinsdag 11 mei 2021, 20.00 uur

Deze vergadering vindt digitaal plaats. U kunt de vergadering volgen via de livestream op de website van de gemeente.

Tijd Agendapunt Onderwerp
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte en Economie,

mevrouw N. Hauet

 

20.02 2. Vaststelling van de agenda

 

3. Mededelingen van het college

 

20.05

 

4. Van Afval naar grondstoffenbeleid

 

21.00 5. Procesvoorstellen voor bestemmingsplannen en beleid voor oplossingen voor wonen achter het Lint

 

21.40 6. Strategie Werklocaties Aalsmeer

 

22.10 7. Adviesrecht buitenplanse omgevingsplanactiviteit en delegatiebesluit gemeentelijk omgevingsplan

 

22.40  

 

Vragenkwartier

 

22.55 Sluiting

 

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR op woensdag 12 mei 2021, 20.00 uur
Deze vergadering vindt digitaal plaats. U kunt de vergadering volgen via de livestream op de website van de gemeente

Tijd Agendapunt Onderwerp
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur, de heer D. van Willegen

 

20.02 2. Vaststelling van de agenda

 

3. Mededelingen van het college

 

20.05 4. Aanvraag krediet Fietspad Bilderdammerweg-Robend

 

20.45 5. Voorbereidingskrediet Herinrichting Raadhuisplein, van Cleeffkade en Stationsweg ten behoeve van de Centrumvisie.

 

21.30 6. Regionale samenwerking

 

21.35 7. Vragenkwartier

 

21.50 Sluiting

 

 

Voornemen opschorten bijhouding persoonslijst
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten.

Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het

adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.

Geslachtsnaam Voorletters Geboortedatum Datum voornemen
  Laan P.J.F. 11-12-1974 29-04-2021
de Boer M.H. 29-07-1969 29-04-2021

Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.

Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen.  Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.

SOCIAAL LOKET AALSMEER OPEN OP AFSPRAAK
De balie van het Sociaal Loket Aalsmeer is, op afspraak, weer geopend. Bij het Sociaal loket kunt u terecht met vragen over wonen, welzijn, zorg, inkomensondersteuning, schuldhulpverlening en jeugdhulp. Heeft u hulp of ondersteuning nodig? Dan voeren wij met u een gesprek en kijken we samen welke hulp u nodig heeft. We werken hierin samen met verschillende welzijn- en vrijwilligersorganisaties in Aalsmeer.

De afgelopen maanden kon u wegens de coronamaatregelen alleen telefonisch bij het loket terecht. Nu kunt u ook weer een afspraak maken voor een één op één gesprek. Neemt u telefonisch contact met ons op voor het maken van een afspraak, via (0297) – 38 75 75.

Het is mogelijk om een afspraak te maken binnen de volgende tijden:

Maan-/dins-/donder-/vrijdag    08.30 uur – 12.00 uur

Woensdag                          13.00 uur – 16.30 uur

Donderdag 13 en vrijdag 14 mei
Op donderdag 13 mei (Hemelvaart) en 14 mei is het raadhuis gesloten.

Maandag 24 mei
Op maandag 24 mei (2e Pinksterdag) is het raadhuis gesloten. Op www.afvalkalender.meerlanden.nl vindt u de gewijzigde inzameldagen.

Gemeente Aalsmeer – Ter inzage legging ontwerp parapubestemmingsplan Kamerverhuurbedrijf Aalsmeer

Z21-020283
Burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer maken ingevolge artikel 3.9a van de Wet ruimtelijke ordening bekend, dat met ingang van 7 mei tot en met 17 juni 2021 het ontwerp paraplubestemmingsplan Kamerverhuurbedrijf Aalsmeer met de daarop betrekking hebbende stukken ter inzage ligt.

Doelstelling en plangebied

Het paraplubestemmingsplan heeft betrekking op de gehele gemeente Aalsmeer. In de huidige regels en begripsbepalingen van bestemmingsplannen zijn geen handvatten om grootschalige kamerverhuurbedrijven tegen te gaan. Op 17 september 2020 heeft de gemeenteraad het voorbereidingsbesluit “kamerverhuurbedrijf/tijdelijke huisvesting voor arbeidsmigranten” vastgesteld. Dit paraplubestemmingsplan is een ruimtelijke uitwerking van het voorbereidingsbesluit. Door een begrenzing op te leggen van maximaal 250 bedden en personen per locatie zullen grootschalige complexen niet mogelijk zijn wat beter past binnen het dorpse karakter van de gemeente Aalsmeer

Ter inzage

Het ontwerp paraplubestemmingsplan ligt met de bijbehorende stukken gedurende 6 weken ter inzage, vanaf 7 mei 2021, en is op de volgende wijze voor een ieder in te zien:

  • in digitale vorm via de website ruimtelijkeplannen.nl onder planidentificatiecode: NL.IMRO.0358.PP02-OW01 en
  • via de gemeentelijke website : http://0358.ropubliceer.nl;
  • de balie van de receptie in het gemeentehuis van Aalsmeer, Raadhuisplein 1 (alleen mogelijk op afspraak: 0297-387575).;
  • de Balie Bouwen en Vergunningen in het raadhuis van Amstelveen, Laan Nieuwer Amstel 1 (alleen mogelijk op afspraak: 020-5404911).

Indienen zienswijze

Gedurende voornoemde termijn kan een ieder een schriftelijke of mondelinge zienswijze betreffende dit ontwerp paraplubestemmingsplan naar voren te brengen. Schriftelijke zienswijzen worden gericht aan Burgemeester en wethouders (postbus 253, 1430 AG Aalsmeer) onder vermelding van ‘zienswijze ontwerp paraplubestemmingsplan Kamerverhuurbedrijf Aalsmeer’.

Degene die mondeling zijn zienswijze naar voren wil brengen kan daarvoor contact opnemen met de behandelend ambtenaar via telefoonnummer 0297-387575.

WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT
Aanvragen omgevingsvergunningen

Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning zijn ontvangen. De bijbehorende documenten kunt u inzien bij de balie Bouwen en Vergunningen in het gemeentehuis. Reageren op de aanvraag is mogelijk. U kunt een reactie sturen naar info@aalsmeer.nl onder vermelding van het dossiernummer. In een later stadium kan eventueel een zienswijze, een bewaarschrift of een beroepschrift worden ingediend.

– Kudelstaartseweg 192 en 194, 1433 GP, (Z21-032545), het vernieuwen van de buitengevel, vervangen van alle kozijnen, aanbrengen van enkele inwendige sparingen en het maken van een uitbouw (vergunningsvrij) aan de achterzijde van de woning

– van Cleeffkade 3, 1431 BA, (Z21-032174), het wijzigen van de gevel op de begane grond

Ingetrokken aanvragen omgevingsvergunningen

Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvraag/aanvragen omgevingsvergunning is/zijn ingetrokken:

– Kudelstaartseweg 192-194, 1433 GP, (Z21-031666), het verbouwen en samenvoegen van 3 woningen tot 1 woning, het vervangen van de buitengevel, dakpannen en alle kozijnen, het maken van enkele inwendige sparingen en een (vergunningsvrije) uitbouw aan de achterzijde  Verzonden: 29 april 2021

Verlenging beslistermijn aanvraag omgevingsvergunning, reguliere/uitgebreide procedure. De beslistermijn is verlengd met zes weken.

De beslissing op de volgende aanvragen zijn  met toepassing van artikel 3.9, lid 2 van de Wabo verlengd:

– F.A. Wentstraat 4, 1431 KZ, (Z21-013633), het wijzigen en uitbreiden van het bestaande bedrijfsgebouw   Verzonden: 29 april 2021

– Zijdstraat 82b, 1431 EE, (Z21-004045), het plaatsen van een dakopbouw   Verzonden: 28 april 2021

– Parklaan 26A en 27, 1431 EM, (Z21-019463), het transformeren van het pand naar 9 zelfstandige woningen en het hiervoor kappen van twee bomen   Verzonden: 28 april 2021

– Hadleystraat 46, 1431 SN, (Z21-007163), het legaliseren van het reeds aangelegde dakterras en de splitsing van de woning in 2 woningen en een kapperszaak   Verzonden: 28 april 2021

Buiten behandeling gestelde aanvragen omgevingsvergunningen *

Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de volgende aanvraag omgevingsvergunning buiten behandeling is gesteld. Tegen dit besluit kunt u bezwaar maken. Hoe u dat kunt doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie:

– Pontweg 30, 1432 BX, (Z21-015088), het bouwen van een kantoor/woonunit op het achtererf   Verzonden: 03 mei 2021

– Goudenregenstraat 3, 1431 RR, (Z21-026616), het maken van een dakopbouw op de 2de verdieping van de bestaande woning   Verzonden: 03 mei 2021

Verleende omgevingsvergunningen, reguliere procedure *

Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 3.9 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht besloten is de volgende omgevingsvergunning(en) te verlenen. Tegen de afgifte van deze vergunning(en) kunt u bezwaar maken. Hoe u dat kunt doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie:

– Uiterweg 294, 1431 AW, (Z21-002571), het aanbrengen van een onderheide betonvloer   Verzonden: 03 mei 2021

– Uiterweg 134 ws13, 1431 AS, (Z21-019627), het verplaatsen en vervangen van de woonark   Verzonden: 30 april 2021

– Uiterweg 134 ws11, 1431 AS, (Z21-020077), het verplaatsen en vervangen van een woonark   Verzonden: 30 april 2021

– Schweitzerstraat 42, 1433 AG, (Z21-022633), het plaatsen van een dichte groencontainer op een parkeerplaats voor de woning   Verzonden: 29 april 2021

– Azaleastraat 3, 1431 SH, (Z21-018362), het maken van een dakopbouw met aan weerszijden een dakkapel   Verzonden: 28 april 2021

Wet algemene bepalingen APV en Drank- en Horeca

Evenementen

Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.

Collectes
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.

Terrasvergunning (aanvragen)

De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:28 van de APV  de volgende terrasvergunning  is aangevraagd:

  • Sierteeltstraat 1 (Z21-031911) DEX Aalsmeer B.V. h.o.d.n. FloriWorld B.V., ontvangen 26 april 2021
  • Jac. Takkade 35 (Z21-032225) ML Hospitality Exploitatie Schiphol B.V. h.o.d.n. Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel, ontvangen 26 april 2021

TER INZAGE:

  • t/m 6 mei 2021:
    het vaststellingsbesluit van het bestemmingsplan, het besluit om geen exploitatieplan vast te stellen alsmede het besluit tot vaststelling van hogere grenswaarden Wet geluidhinder
  • t/m 20 mei 2021:

vastgestelde wijzigingsplan ‘Schinkelpolder – Oosteinderweg naast 519’ en een besluit hogere grenswaarden Wet geluidhinder (Z20-069090) met de bijbehorende stukken

  • t/m 20 mei 2021:
    gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan ‘oosteinderweg 2020’ (z-2017/052407) met bijbehorende verbeelding, planregels en toelichting
  • t/m 4 juni 2021:
    de aanvraag, de ontwerpbeschikking en de bijbehorende stukken b.t. Dorpsstraat 111, 1431 CC, (OD-9585402), het verlenen van een omgevingsvergunning (aspect milieu) voor het veranderen van de inrichting.
  • t/m 10 juni 2021:

ontwerp paraplubestemmingsplan Kamerverhuurbedrijf Aalsmeer (Z21-020283

GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG  Aalsmeer Tel. 0297 – 387575 – fax 0297 – 387676 De gemeente is ook bereikbaar via het lokale nummer: 140297 Email: info@aalsmeer.nl Website: www.aalsmeer.nl

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel