Twee weken geleden zat de gemeente in De Oude Veiling om de tafel met ondernemers om te brainstormen over recreatie en toerisme. Dit, zo meldt ze in een persbericht, om uit te vinden “hoe we het verschil maken als waterdorp” en “hoe we ons nadrukkelijker profileren als bloemendorp”.
Eerst sprak wethouder Jop Kluis over het toeristisch profiel en de speerpunten voor Aalsmeer. Volgende spreker was Rick Pesik van FloraHolland; hij vertelde over het project Experience Centre Floriworld, een toekomstig 'ervaringscentrum' waarin mogelijkheden en kwaliteiten van bloemen en planten op innovatieve wijze zichtbaar moeten worden gemaakt.
Vervolg
In kleine groepjes praatten ondernemers en gemeentelijke vertegenwoordigers daarna door over de kansen voor Aalsmeer. Voor de wethouder was het duidelijk dat Aalsmeer een “echte watersportgemeente” is. Hoog tijd om nieuwe kansen uit te buiten en de onderlinge samenwerking te bevorderen. Volgens Kluis is het belangrijk de bijeenkomst een vervolg te geven zodat er straks afspraken gemaakt kunnen worden.
Foto: in groepjes werd op 25 november gepraat over recreatie en toerisme. (foto gemeente)
55