Hallo! Ik ben chatbot Anna, en ik help u graag met uw financiële vragen.
Waarmee kan ik u helpen?
Kantoor Aalsmeer gaat in juni dicht. Blijft de pinautomaat daar of moet ik straks in Hoofddorp pinnen?
Vragen over contant geld storten, opnemen of wisselen kan ik nog niet beantwoorden. Meer informatie hierover kunt u op onze website vinden.
Bent u hiermee geholpen?
Nee
Dan heb ik uw vraag niet helemaal begrepen. Wilt u uw vraag nog een keer in andere woorden stellen?
Kantoor Aalsmeer gaat in juni dicht. Blijft de pinautomaat daar of moet ik straks in Hoofddorp pinnen?
Vragen over contant geld storten, opnemen of wisselen kan ik nog niet beantwoorden. Meer informatie hierover kunt u op onze website vinden.
Kunt u nu wel verder?
Nee, verbind me door
Oké. Een momentje alstublieft.
[PAUZE]
Goedemiddag! Ik lees dat je een vraag hebt over een pinautomaat. Je chat met Gijs. Met wie heb ik het genoegen?
Kantoor Aalsmeer gaat in juni dicht. Blijft de pinautomaat daar of moet ik straks in Hoofddorp pinnen? O ja, dit is Pierre Tuning.
Hallo Pierre! Goede vraag, ik zoek even wat voor je uit.
[PAUZE]
Goedemiddag! Dit is Noortje. Chatbot Anna heeft het gesprek naar mij doorgezet. Ik heb uw vraag gelezen. 👍
[PAUZE]
Ik kijk graag of ik hier al iets over kan vinden. Klein moment alstublieft.
Dit is een goede vraag, waar ik helaas nog geen antwoord op kan geven. In principe worden straks alle geldautomaten vervangen door Geldmaat. Hiervan zijn er al een aantal gevestigd. Maar ik kan niet inzien waar deze uiteindelijk allemaal komen te staan.
Weet u voor nu voldoende?
Nou. Ik ben nu zo’n 55 jaar klant bij ABN (Twentsche Bank!) En ik zou graag willen weten of er in mijn woonplaats Aalsmeer een pinautomaat blijft.
Dit is een goede vraag, waar ik helaas nog geen antwoord op kan geven. In principe worden straks alle geldautomaten vervangen door Geldmaat. Hiervan zijn er al een aantal gevestigd. Maar ik kan niet inzien waar deze uiteindelijk allemaal komen te staan.
[PAUZE]
Excuses, ik ben nog even gaan graven. De geldautomaten in Aalsmeer blijven achter.
Oké. Dat is alles wat ik wilde weten.
Top! Ik wens u nog een mooi weekend!
[PAUZE]
Ik ga ons gesprek afsluiten. Mag ik nog een minuut van uw tijd? U helpt mij enorm als u laat weten wat u van het gesprek vond. Alle feedback is welkom! Bedankt. Groeten, Noortje.
https://www.abnamro.nl/nl/webcare/feedback.html?ref=C32394&source=chat
Bedankt voor het accepteren van deze uitnodiging!
Met uw feedback kunnen we onze dienstverlening verbeteren, zodat we in de toekomst nog beter op uw wensen kunnen inspelen.
Hoe waarschijnlijk is het dat u onze chatfunctie op basis van dit contact zult aanbevelen?
0 Niet – 10 Zeer waarschijnlijk
3
Wat moeten wij verbeteren, om onze chatfunctie wél aan te bevelen?
Ik heb de indruk dat de eerste ‘chatter’ een computer was. En dat het een tijd heeft geduurd dat er iemand mijn vraag begreep.
Welk gedrag van de medewerker heeft gezorgd voor deze aanbeveling?
Ik wil de chatfunctie helemáál niet aanbevelen. Na ‘Chatbot Anna’ en Gijs, heeft uiteindelijk Noortje een antwoord kunnen geven op mijn eenvoudige vraag: Blijft in Aalsmeer een ABNAMRO pinautomaat – en, zo niet, waar wel?
Had u ons gebeld als we geen chatfunctie hadden?
Ja / Nee
In hoeverre is uw probleem in één keer opgelost?
– Ja, in één keer
– Ja, maar ik heb meer dan één keer contact gehad
– Nee
– Niet van toepassing
In hoeverre bent u tevreden over de afwikkeling door:
Medewerker
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ABN AMRO
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Wat kan de medewerker nog meer doen om aan uw verwachtingen te voldoen?
Mij persoonlijk bellen.
Wat kan ABN AMRO doen om aan uw verwachtingen te voldoen?
Zie boven.
Bedankt voor uw feedback!
We gaan er direct mee aan de slag.
NASCHRIFT: Juist in een tijd dat we ervaren hoe kostbaar het directe menselijke contact is, sluiten banken hun kantoren. Ook het ING-kantoor gaat niet meer open. Laat de ‘kwetsbare oudere’ de pest krijgen. Of zo…
Tekst Pierre Tuning, foto archief AV