Wmo vervoer van MRC naar RMC

(Foto RMC)

(Door: redactie) Dezelfde afkomst, dezelfde letters maar in een andere volgorde en uiteraard een andere betekenis. De gemeente gunt het Wmo vervoer nu aan de Rotterdamse Mobiliteit Centrale, afgekort RMC. Aalsmeerders kunnen vanaf 1 november gebruikmaken van de diensten van deze vervoerder.

Vorige week werd bekend dat de huidige vervoerder, MRC NL (Maasstad Regie Centrale), stopt met het Wmo-vervoer in dit gebied. Het lukte MRC maar niet om het niveau van het vervoer op peil te houden waarna het bedrijf zelf de stekker uit de samenwerking trok. Tot ongenoegen van zowel de gemeente Aalsmeer als Amstelveen die beiden gebruik maakten van MRC.

Om de overgang van MRC naar RMC zo soepel mogelijk te laten verlopen, worden de inwoners per brief geïnformeerd. “We doen er alles aan om er voor te zorgen dat de gebruikers zo min mogelijk hinder ondervinden,” meldt wethouder Willem Kikkert (Zorg) in een persbericht, “het reserveringsnummer en de voorwaarden blijven bijvoorbeeld hetzelfde. Veel chauffeurs maken de overstap naar RMC, zodat zij actief blijven in deze regio.”

Logisch
Op de vraag waarom juist deze partij is verkozen tot nieuwe Wmo-vervoerder, antwoordt de gemeente: “RMC was de nummer 2 van de vorige aanbesteding dus was het logisch om met deze partij in eerste instantie een gesprek te voeren. RMC heeft bij ons aangegeven per direct het vervoer te kunnen overnemen en ruimte te hebben om de chauffeurs in dienst te nemen. RMC was ook reeds een onderaannemer van de oude partij en is actief bij de DUO-gemeenten (Diemen Uithoorn, Ouder-Amstel red.)en bij de gemeente Amsterdam. Daarnaast voldeed men aan alle kwaliteitseisen zoals deze waren gesteld bij de vorige aanbesteding. Omdat wij snel konden en moesten handelen was een gesprek met de nummers 3 en 4 niet meer noodzakelijk.”

Niet alles op rolletjes
Ook bij het in 2003 opgerichte RMC loopt niet alles op rolletjes blijkt bij een rondgang langs consumentenwebsites. Klachten over te laat komen of het niet komen opdagen van de vervoerder klinken bekend in de oren. Het bedrijf kreeg de afgelopen jaren meerdere boetes van de gemeente Amsterdam opgelegd voor het niet halen van de punctualiteitseis en problemen bij het callcenter.

 

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin