Visit Aalsmeer bereikt 5,5 miljoen mensen

Zonnedauw op de Westeinder (Wild Aalsmeer)

Door: redactie. Visit Aalsmeer, het toeristische en recreatieve merk van de Gemeente Aalsmeer bereikte in 2021 5,5 miljoen mensen. Fors meer dan in 2020, toen 2,6 miljoen mensen het merk Aalsmeer onder ogen kregen. De toename is mede te danken aan de campagnes #KoopMeerLokaal en de film ‘Wild Aalsmeer’.

Veenmol op seringenakker (Wild Aalsmeer)

De campagne #KoopMeerLokaal realiseerde op de diverse (sociale) mediakanalen ruim 1,2 miljoen weergaven en een bereik van ruim 500.000 mensen. Hiermee heeft Visit Aalsmeer met hulp van Nieuw Ondernemend Aalsmeer een extra stimulans gegeven aan de plaatselijke middenstand. Wild Aalsmeer, de film die in juli vorig jaar werd gelanceerd, wordt als een groot succes beschouwd met 3,1 miljoen bereikte mensen en 4,9 miljoen weergaven. De video is nog steeds te zien op de website visitaalsmeer.nl.

Groei
De website Visit Aalsmeer en de posts en stories op de sociale mediakanalen Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter zijn belangrijk voor de promotie van Aalsmeer. In 2021 was het totale bereik van de website en de sociale mediakanalen samen 1.940.980 mensen, het aantal weergaven schoot dik door de 2 miljoen heen. Door gebruik van de hashtag #VisitAalsmeer droegen veel mensen bij aan de groei van de online mediakanalen van Visit Aalsmeer en daarmee ook aan de bekendheid van Aalsmeer.

Foto’s: stills uit Wild Aalsmeer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel