Veel positieve reacties op snelteststraat

Door: Arjen Vos. De Covid-19 testlocatie die vorige week donderdag aan de Witteweg in gebruik werd genomen, voorziet volgens het verantwoordelijke bedrijf Lead Healthcare duidelijk in een behoefte. Vooral het feit dat geteste personen binnen vijftien minuten uitsluitsel hebben, wordt als een groot pluspunt beschouwd.

Volgens directeur Koen Lasschuit, wisten mensen de teststraat vanaf het eerste moment dat hij open ging al te vinden. “Meestal hebben we een paar dagen opstarttijd nodig maar hier waren we de eerste uren direct vol geboekt. Daarom was het begin wel een beetje rommelig maar vanaf het moment dat we wat extra personeel hebben laten invliegen en het aantal tests terug hebben gebracht van acht naar zes per uur, ging het gelijk een stuk beter.”

Welkom in Aalsmeer
Exacte aantallen heeft Lasschuit niet direct paraat maar uitgaande van ongeveer 70 tests per dag moeten er in een week tijd volgens hem ongeveer 500 mensen getest. “We krijgen veel positieve reacties. Niet alleen van mensen die zich laten testen, ook van bedrijven en van de gemeente die ook zeer tevreden is dat we hier zitten. We hebben echt het gevoel dat we welkom zijn in Aalsmeer. We werken uiteraard met professioneel opgeleid zorgpersoneel.”

De naam ‘snelteststraat’ wordt volgens Lasschuit helemaal waargemaakt: “We hebben voorbeelden van mensen die zich aanmelden voor een test en dan vrijwel direct terecht kunnen. Vanaf het moment dat ze via de website een afspraak maken tot het moment van de uitslag zit in sommige gevallen slechts drie kwartier.”

Simpel
Mensen die negatief getest zijn krijgen een mailtje, bij een positieve testuitslag wordt er direct gebeld. Er is nauw contact met de GGD en in geval van een positieve test wordt dat doorgegeven zodat er bron- en contactonderzoek kan plaatsvinden.  Met de teststraat richt het zorgbedrijf zich vooral op ondernemingen in de omgeving. Desgewenst komt Lead Healthcare ook bij bedrijven langs om tests uit te voeren. Aanmelden voor een test werkt heel simpel. Via de website is door middel van een paar keer klikken een afspraak te maken en is heel overzichtelijk te zien op welk tijdstip men terecht kan.

Foto’s Jaap Maars, zie ook de gallery onder de advertentie van Lead Healthcare

 

 

2 reacties

  1. Dit is gewoon een advertorial. Pure reclame en nauwelijks nieuwswaarde. Laten we wel zijn: het betreft hier een betaalde dienst (99 euro excl. BTW.) waarover de auteur van dit artikel de loftrompet weet te zwaaien en de enthousiatse directeur laat vertellen hoe geweldig het gaat. En ook nog eens gebruikt voor de Verzin en Win van deze week.
    Heeft de auteur aandelen in dit jonge bedrijf?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin