Petities voor betere OV-verbindingen

Bus 357 van R Net in Kudelstaart

De laatste jaren zijn de verbindingen van het Openbaar Vervoer er in de regio niet op vooruit gegaan. Vooral Kudelstaart komt er zeer bekaaid vanaf. Zo vindt ook de Amsterdamse student Tim Sekac.

Tim ziet oplossingen en stelt dat de tramlijn van Amstelveen naar Uithoorn een aftakking zou moeten krijgen naar Aalsmeer. Met als eindhalte het oude spoorwegstation. Daarnaast pleit Tim voor het doortrekken van buslijn 172 naar Leimuiden, zodat reizigers betere mogelijkheden hebben tot aansluitingen naar andere plaatsen zoals Leiden en Alphen aan den Rijn. Om zijn ideeën kracht bij te zetten en voet aan de grond te laten krijgen heeft Tim twee petities online gezet. Hij roept Aalsmeerders en vooral ook Kudelstaarters op om deze petities te ondertekenen. Boven de 1000 handtekeningen kan de student vervolgstappen ondernemen. Zoals het aanbieden van de petities aan gemeenten, provincies en andere relevante partijen.

Tim Sekac is geen onbekende op het gebied van spoorverbindingen in combinatie met petities. Zo startte hij eerder al met petities voor de Zuiderzeespoorlijn (lijn tussen Amsterdam, Schiphol en Groningen), een spoorlijn tussen Gouda en Schoonhoven en een nieuwe spoorlijn tussen Delft en Vlissingen. Zijn motivatie: “Ik ben vóór openbaar vervoer en vooral voor schoon openbaar vervoer. Beter een spoorlijn aanleggen dan weer een nieuwe weg waardoor de milieuvervuiling toeneemt. Door te investeren in meer treinverbindingen, in Nederland en internationaal, kunnen we mensen uit het vliegtuig krijgen.”, zo valt te lezen op de website van Het Dagblad van het Noorden.

U vindt hier de petitie die pleit voor het doortrekken van lijn 172, en hier de petitie voor de aftakkende tramlijn.

Tekst Mariëlle Wegman, foto archief AalsmeerVandaag

Lees vorig bericht

Hoge boetes overtreden coronamaatregelen

Lees volgend bericht

Feestelijke opening Aardbeienbrug


8 Reacties

  • Het is kiezen of delen,er is zijn geen andere keuze s .
    Het heeft ook te maken met het privatiseren .
    En de EUROPEES -AANBESTEDINGEN.
    U heeft gelijk maar de overheid is wel verantwoordelijk !!

    Er is in het verleden heel wat misgegaan ,en dat het in de toekomst niet meer voor komt wat mis is gegaan .
    Ik wens de POLITIEK LOKAAL /LANDELIJK VEEL STERKTE !!

  • Je zult als overheid bovenstaande artikel maar voor je kiezen krijgen.

  • Het is heel heel zorgelijk in het OV ,de overheid moet financieel bij springen.
    Anders zijn de gevolgen niet te overzien !!
    De bereikbaarheid moet centraal komen te staan.
    En het moet voor de klanten betaalbaar zijn,en blijven.
    Er is heel veel werk te verzetten.
    Ik hoop op een goede toekomst in het openbaar -vervoer,en hoop dat er landelijk geen ontslagen gaan vallen .
    Gemeente s/Provincie s/ Regio s er is genoeg te doen SUCCES.

  • Aland Van Valkenburg heeft kennis van zaken ,voor meer actie neem contact met hem op.
    De Hr Valkenburg is Kaderlid C.N.V. Stads/Streek OV.
    Het is een stap in de goede richting .
    Dan kunnen we in spiegel kijken in plaats de spiegel voor ons .

  • Dan wel graag lijn 172 veranderen naar lijn 358, anders hebben we er nog niets aan.. 🙂

  • De realiteit is heel anders, zonder voldoende reizigers kan je het vergeten.
    De tram en de reizigersaantallen.. Dat gaat bij Uithoorn net zo goed de verkeerde kant op.
    Hier wil ik je graag een spiegel voorhouden…….

    https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQ_vrf3_k1H-JxvaDLbuOyB2LUBb6pR540uv–X-fo_GNg6mD5S1RraC5VRwbuPGSqmNeKbrZcSsxyu/pub

  • Zie mijn Pennenstreek 65. Bushaltes van 16-02-2015, 193. Vragen (21-07-2017), 215. Uithuilen (23-12-2017), 239. Erfenis (09-06-2018), 269. Ramp 51 (31-01-2019) en 342. Coronadip (19-06-2020). De verzameling Aalsmeers OV-leed mail ik graag naar door aan belangstellenden en andere critici.

  • De link naar de petitie voor de aftakkende tramlijn is niet correct; moet zijn https://petities.nl/petitions/nieuwe-tramlijn-van-amsterdam-amstelveen-naar-aalsmeer?locale=nl

Plaats reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *