Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 6 2025
Uitnodiging voor het bijwonen van de Raadsvergadering op donderdag 13 februari 2025, in de raadzaal van het raadhuis van Aalsmeer. Aanvang: 20.00 uur.
RAAD | ||
Raadzaal | ||
Tijd | Agendapunt | Onderwerp |
20.00 | R-1. | 1. Opening door de voorzitter, de heer G.E. Oude Kotte
2. Vaststelling van de agenda 3. Vaststelling van het verslag van de raadsvergadering van 12 december 2024 4. Vaststelling van de lijst ingekomen stukken 5. Actieve informatie uit het college 6. Mededelingen vanuit de fracties |
AKKOORDSTUKKEN | ||
20.05 | R-2. | Wijzigingsbesluit Verordening Maatschappelijke ondersteuning Aalsmeer 2017 |
BENOEMINGEN | ||
20.10 | R-3. | Tijdelijke vervanging raadslid |
20.15 | R-4. | Benoemen plv. lid auditcommissie |
20.20 | R-5. | Aanwijzing plaatsvervangend griffier |
BESPREEKSTUKKEN | ||
20.30 | R-6. | Burgerinitiatief inzake aansluiting bij SDG/Global Goals van de Vereniging Nederlandse Gemeenten |
21.00 | R-7. | Aanbevelingen Rekenkamer Aalsmeer inzake onderzoek energiebesparingsplicht |
21.30 | R-8. | Vaststellen Woonwelzijnzorgvisie |
22.00 | R-9. | Projectnota Bilderdammerweg 6-30, Beeldkwaliteitsplan en grondexploitatie |
22.30 | R-10. | Bindend advies voor de zendmast aan de Braziliëlaan nabij 6A in Aalsmeer |
23.00 | R-11. | Vragenkwartier |
SLUITING |
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
AANVRAGEN ONTVANGEN:
– Aalsmeerderweg 226-228, het aanleggen van een duiker en een in- en uitrit
– Aalsmeerderweg 360, het maken van een dam/duiker en het aanleggen van een in- en uitrit
– Kastanjelaan naast nr.1, het aanleggen van een in- en uitrit tbv nieuwbouw apotheek met 6 appartementen
– Hoofdweg 192, het bouwen van een opslagloods voor agrarische producten met 10 parkeervakken
– Andorraweg 3, het plaatsen van onverlichte reclame op het gebouw
– Oosteinderweg achter nr. 235, AMR03G6062, het gedeeltelijk ontgronden t.b.v. herinrichting
– Lorentzhof 26, het vervangen van de dakkapel aan de voorzijde van de woning
– Uiterweg 214A, het plaatsen van een nieuwe blokhut op landje 504 en het verplaatsen van een hut van landje 531 naar landje 610
– Bellefleurstraat 1, het verplaatsen van het raamkozijn
– Herenweg 66A, het plaatsen van een steiger
AANVRAGEN INGETROKKEN
– St. Janstraat 15, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Braziliëlaan 23B, het plaatsen van een onverlichte dooslettertekst 8570×2000 mm.
– Bellefleurstraat 9, het plaatsen van een dakkapel aan de rechterzijgevel op 1ste verdieping woning
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Geraniumstraat 16, het plaatsen van een dakopbouw
– De Muzen 4, het wijzigen van de voorgevel en een constructieonderdeel in de woning
– Lakenblekerstraat 21B-11, het wijzigen van de indeling, linkerzijgevel en achtergevel en het plaatsen van een lichtstraat vanwege het samenvoegen van unit 11 en 12
– Machineweg 20, het vervangen van uitzetramen door draairamen
– Mastweg 1, het wijzigen van een bestaande in- en uitrit
– Oosteinderweg 401, het maken van een muurdoorbraak op de begane grond. Toelichting: de aanvraag is ingediend voor het plaatsen van een dakkapel en dakraam en het vernieuwen van het kozijn. Als gevolg van een planaanpassing behelst de vergunning nu uitsluitend ‘het maken van een muurdoorbraak op de begane grond’.
– Charles Gabrijweg 34, het plaatsen van een dakopbouw aan de achterzijde van de bestaande woning
– Oosteinderweg 320, het dichtmaken van het balkon aan voorzijde en maken van uitbouw met dakterras
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
- Kudelstaartseweg 239 (eind van de optocht) (Z2024-00006143) Carnavalsoptocht Poelgilderdam op 2 maart 2025, verzonden 3 februari 2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
INGETROKKEN AANVRAGEN:
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvraag is ingetrokken:
- Sporthal De Proosdijhal, Edisonstraat 6 (Z2024-00005816) RINGS Kudelstaart/Sporthal De Proosdijhal, Edisonstraat 6/ 23 februari 2025
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
- Sportlaan 43 (Z2025-00000232) Tennistoernooi op 8 februari 2025
- Braziliëlaan 6A (Z2025-00000783) Feestavond, waarbij het thema bekend wordt gemaakt op 22 maart 2025
TER INZAGE:
- t/m 27 februari 2025: ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22b – Uiterweg 351ws’ ligt met de bijbehorende stukken
- tot en met 27 februari 2025: concept-ontwerp ‘wijziging omgevingsplan gemeente Aalsmeer Bruidsschat-bouwen’
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijshout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM VOORNEMEN |
Deshura | T. | 24-06-1986 | 30-01-2025 |
Holovinska | T. | 23-06-1975 | 30-01-2025 |
Pauk | O. | 18-11-1968 | 30-01-2025 |
Sarmaat | G.M. | 15-09-1999 | 30-01-2025 |
Zenchenko | O. | 31-01-1981 | 30-01-2025 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer. Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.