Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 36
KENNISGEVING VOORNEMEN OMGEVINGSPLANWIJZIGING AALSMEER (Z24-090628)
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer maken conform artikel 16.29 Omgevingswet bekend dat zij het voornemen hebben om het “Omgevingsplan gemeente Aalsmeer” te wijzigen.
Voorgenomen wijziging
De voorgenomen wijziging van het “Omgevingsplan gemeente Aalsmeer” betreft:
– Het stellen van eisen aan de bodemkwaliteit bij het bouwen van een woning of een andere gebouw waarin mensen verblijven.
– Het stellen van regels over het graven in schone of verontreinigde bodem, deels in aanvulling op de rijksregels in het Besluit activiteiten leefomgeving.
– Het stellen van regels over het saneren van de bodem in aanvulling op de rijksregels in het Besluit activiteiten leefomgeving.
– Het invoeren van een meldplicht voor het op of in de bodem aanbrengen van staalslakken of het stabiliseren van de bodem door er stoffen aan toe te voegen.
Participatie
De participatie vindt plaats door het concept ontwerp TAM omgevingsplan Hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer voor 6 weken ter inzage te leggen. Het ligt ter inzage van 6 september t/m 17 oktober 2024 op de volgende wijze:
• de balie van de receptie in het gemeentehuis van Aalsmeer, Raadhuisplein 1. Er dient hiervoor eerst een afspraak te worden gemaakt via tel. 0297-387575;
• de Balie Bouwen en Vergunningen in het raadhuis van Amstelveen, Laan Nieuwer-Amstel 1. Er dient hiervoor eerst een afspraak te worden gemaakt via tel. 020-5404911.
Het concept ontwerp TAM omgevingsplan Hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer is digitaal op te vragen door een mail te sturen naar omgevingsloket.aalsmeer@aalsmeer.nl
De eventuele reacties op het concept ontwerp worden verwerkt in een participatieverslag. Dit participatieverslag wordt als bijlage toegevoegd aan het definitieve ontwerp TAM omgevingsplan Hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer. Na de participatie wordt het definitieve ontwerp TAM omgevingsplan Hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer ter inzage gelegd. Iedereen krijgt dan de mogelijkheid van het indienen van een zienswijze. Dit zal aangekondigd worden in een nieuwe publicatie.
Indienen participatie reactie op het concept ontwerp TAM omgevingsplan Hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer
Gedurende de hiervoor genoemde inzagetermijn wordt een ieder in de gelegenheid gesteld om een schriftelijke participatie reactie bij het college van burgemeester en wethouders (postbus 253, 1430 AG Aalsmeer) kenbaar te maken of digitaal via zienswijzen-ro@amstelveen.nl onder vermelding van ‘participatie reactie concept ontwerp TAM omgevingsplan Hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer.
Uitleg kennisgeving
Deze publicatie is een aankondiging dat de gemeente een wijziging van het omgevingsplan aan het voorbereiden is. Dit is verplicht op grond van artikel 16.29 van de Omgevingswet. Daarnaast wordt deze verplichte publicatie gecombineerd met de verplichte participatie.
CONCEPT-PROJECTNOTA BILDERDAMMERWEG 6 – 30
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer maken bekend dat zij in de vergadering van 3 september 2024, hebben besloten om de project-nota Bilderdammerweg 6 – 30 vrij te geven voor inspraak.
Omwonenden ontvangen hierover een brief, met daarin meer informatie over hoe zij kunnen reageren op de stukken. Daarnaast is er een persbericht hierover uitgestuurd.
Het college voorziet de ontvangen reacties van een antwoord. Deze Nota van Beantwoording wordt samen met de concept Projectnota en een lijst van eventueel aanpassingen voor vaststelling aangeboden aan de raad.
Ter inzage Concept-projectnota Bilderdammerweg
De concept Projectnota en het concept Beeldkwaliteitsplan liggen van 5 september t/m 10 oktober 2024 gedurende 5 weken ter inzage. De stukken zijn dan ook te vinden op https://participatie.aalsmeer.nl. Hier kunnen inwoners hun reacties op de stukken indienen. In de week van 30 september tot 3 oktober is het mogelijk om, op afspraak, vragen te stellen over de concept Projectnota en het concept Beeldkwaliteitsplan van de beoogde woningbouwontwikkeling en de verdere procedure.
Een papieren versie van de stukken is ook op afspraak in te zien op het raadhuis.
• de balie van de receptie in het gemeentehuis van Aalsmeer, Raadhuisplein 1 (alleen mogelijk op afspraak: 0297-387575);
AANVRAGEN ONTVANGEN
– Uiterweg 45a, het legaliseren van diverse gebouwen op het perceel
– Uiterweg 45A, het legaliseren van diverse gebouwen op het perceel
– Uranusstraat nabij nr. 1, het plaatsen van 2 containers op 2 parkeerplaatsen van 9/9 t/m 20/12/2024
– Ophelialaan 93a, het plaatsen van een puincontainer op een parkeerplaats van 6/9 t/m 1/11/24
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Lakenblekerstraat 26, het vergoten van de entree, het wijzigen van de voor-, linker- en rechterzijgevel, het aanbrengen van gevelreclame en het veranderen van het brandcompartiment Toelichting: uit de ingediende gegevens blijkt dat de aanvraag tevens betrekking heeft op het vergroten van de entree, het wijzigen van beide zijgevels en het aanbrengen van gevelreclame
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Bakboordstraat 1, het maken van een uitbouw aan de zijgevel
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Lakenblekerstraat 13, het aanleggen van een in- en uitrit
– Lakenblekerstraat 13, het uitbreiden van het bestaande datacenter aan de zuidoostzijde (ruimtelijk)
– Pontweg 1A 01 t/m 08, Pontweg 1B 01 t/m 07, Pontweg 1C 01 t/m 07 (voorheen Pontweg 1A t/m 1E (AMR03 G 4655)), het bouwen van een tweekapper en een appartementengebouw met 22 woningen
– Uiterweg 225, het aanbrengen van een onderheid terras
– Ophelialaan 93a, het plaatsen van een puincontainer op een parkeerplaats van 6/9 t/m 1/11/24
– Stommeerweg 49, het maken van constructieve doorbraak in de draagmuur tussen keuken en woonkamer
– Uiterweg 53 ws1, het vervangen van de bestaande woonark
– Ophelialaan 38, het wijzigen van een bestaande in- en uitrit
– Aalsmeerderweg 364 en 368-kwek, het wijzigen van de bestaande in- en uitrit in twee in- en uitritten. Toelichting: uit de ingediende gegevens blijkt dat de aanvraag betrekking heeft op het wijzigen van de bestaande in- en uitrit in twee in- en uitritten en dat de aanvraag betrekking heeft op de locaties Aalsmeerderweg 364 en 368/kwek
– Clematisstraat 16, het renoveren en uitbreiden met kantoren van woon-/zorgcentrum Kloosterhof
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:
• Dreef 1 (Z2024-00003412) Burendag 2024 op 28 september 2024, ontvangen 24 augustus 2024
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend. Tegen de afgifte van deze vergunning(en) kunt u bezwaar maken. Hoe u dat moet doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie.
• Zijdstraat en Molenplein (Z2024-00002976) Openingsfeest Zijdstraat op 21 september 2024, verzonden 30 augustus 2024
• Zijdstraat, stukje Dorpsstraat (Kanaalstraat tot Schoolstraat) en stukje Schoolstraat(Z2024-00002635) Braderie Aalsmeer Centrum op 7 september 2024, verzonden 2 september 2024
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
INGETROKKEN AANVRAGEN:
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvraag is ingetrokken:
• Zijdstraat 77 (Z2024-00003152) Feest voor de nacht van 24 op 25 augustus 2024
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
• Stommeerweg 72 (Z2024-00003414) een gezellige brunch voor onze gasten met live muziek op 6 oktober 2024
Geaccepteerde melding(en) liggen niet ter inzage en hiertegen is geen bezwaar en/of beroep mogelijk.
VERKLARING VAN GEEN BEDENKINGEN
• Door gemeente Aalsmeer (Z2024-00003266) Rally rijden tegen kanker op 28 september 2024, 30 augustus verzonden. De gemeente Aalsmeer heeft een verklaring van geen bedenkingen afgegeven. De gemeente Delft neemt een eindbesluit over de vergunningaanvraag
Inzage
De bijbehoren documenten kunt u inzien bij de Balie Bouwen en Vergunningen in het raadhuis, Laan Nieuwer-Amstel 1 te Amstelveen. De actuele openingstijden u op de webpagina van de gemeente.
Bezwaar/beroep
Het indienen van een bezwaar- en/of beroepschrift is hierbij niet van toepassing.
VERKEERSBESLUITEN
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen
Verkeersbesluit gehandicaptenparkeerplaats op kenteken:
– Clauslaan, ter hoogte van 16 t/m 22
– Baccarastraat, ter hoogte van de kruising met Gerberastraat
TER INZAGE:
t/m 10 oktober 2024:
concept Projectnota en het concept Beeldkwaliteitsplan Bilderdammerweg 6 – 30
GEMEENTE AALSMEER
Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer
Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer
T 0297 – 387575
E info@aalsmeer.nl
W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis. Openingstijden raadhuis ma, di, do 08.30 – 14.00 uur, Woensdag 08.30 – 19.30 uur, vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur, vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout, maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur, zaterdag: 09.00-16.00 uur.
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting. Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten.
Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
– Volwater H.H.P.A. geboren 16-02-1968, datum voornemen 27-08-2024
– El Hajaji A. geboren 30-05-2000, datum voornemen 26-08-2024
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.
Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.