Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 49 2024
GEWIJZIGDE OPENINGSTIJDEN RAADHUIS
24 december
Op dinsdag 24 december is het raadhuis telefonisch bereikbaar tot 16:00 uur.
31 december
Op dinsdag 31 december is het raadhuis telefonisch bereikbaar tot 16:00 uur.
1e en 2e kerstdag
Het raadhuis is 25 en 26 december (Kerst) gesloten.
1 januari 2025
Op woensdag 1 januari is het raadhuis gesloten.
AGENDA VOOR DE RAADSVERGADERING OP DONDERDAG 12 DECEMBER 2024, IN DE RAADZAAL VAN HET RAADHUIS VAN AALSMEER. AANVANG: 20.00 UUR.
RAAD | ||
Raadzaal | ||
TIJD | AGENDAPUNT | ONDERWERP |
20.00 | R-1. | 1. Opening door de voorzitter, de heer G.E. Oude Kotte
2. Vaststelling van de agenda 3. Vaststelling van het verslag van de raadsvergadering van 7 en 14 november 2024 4. Vaststelling van de lijst ingekomen stukken 5. Actieve informatie uit het college 6. Mededelingen vanuit de fracties |
AKKOORDSTUKKEN | ||
20.05 | R-2 | Aanwijzen functionaris Gegevensbescherming |
R-3 | Vaststellen verordening rechtspositie raadsleden en commissieleden Aalsmeer 2024 | |
R-4 | Vaststellen belastingverordeningen 2025 | |
R-5 | Vaststellen Controleprotocol en Normenkader 2024 | |
R-6 | Wijzigen Algemene Plaatselijke Verordening Aalsmeer | |
BENOEMINGEN | ||
R-7 | Aanwijzen griffier ad interim | |
R-8 | Benoemen plv. lid auditcommissie | |
BEHANDELSTUKKEN | ||
20.10 | R-9 | Beschikbaar stellen krediet nieuwbouw zwembad Aalsmeer |
R-10. | Vaststellen 2e Bestuursrapportage 2024 | |
R-11. | Vragenkwartier | |
SLUITING |
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
VERKEERSCIRCULATIEPLAN AALSMEER
Nog tot en met vrijdag 20 december 2024 ligt het ontwerp Verkeerscirculatieplan Aalsmeer ter inzage. U kunt het document inzien op https://participatie.aalsmeer.nl. Het fysieke document kunt u inzien bij de balie in het raadhuis aan het Raadhuisplein 1 in Aalsmeer. Uw eventuele zienswijze kunt u mailen naar info@aalsmeer.nl of per brief sturen naar Gemeente Aalsmeer, postbus 253, 1430 AG Aalsmeer o.v.v. Zienswijze ontwerp Verkeerscirculatieplan Aalsmeer”.
AANVRAGEN ONTVANGEN
– Charles Gabrijweg nabij, kad. perc. nr AMR03C7993, het aanleggen of wijzigen van kabels en leidingen
– Drie Kolommenplein nabij nrs. 83-101, het inrichten van een bouwplaats op de parkeerplaats van 24-01 t/m
8-3-2025 en plaatsen van een hoogwerker op het voetpad voor een korte periode
– Bosrandweg 3, het plaatsen van nieuwe kozijnen en dakkapel in voorgevel en vergroten trapgat
– Oosteinderweg 320, het maken van een extra in- en uitrit en het verplaatsen van een lantaarnpaal
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Herenweg naast nr. 30, het bouwen van een woning. Door een systeemconversie heeft deze aanvraag een nieuw
zaaknummer gekregen, te weten HZ_WABO-2021-2842.
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Samoaweg t.h.v. Aalsmeerderweg 201, het aanleggen van een in- en uitrit
– Oosteinderweg achter nr. 286, het plaatsen van een loopbrug aan de achterzijde van het perceel (legalisatie).
Toelichting: Het college heeft bij besluit van d.d. 2 juli 2024 de aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het
plaatsen van een loopbrug aan de achterzijde van het perceel geweigerd. Er is op 5 augustus 2024 bezwaar
gemaakt op dit besluit. De volledige heroverweging in de bezwaarprocedure is aanleiding geweest om op
25 november een gewijzigd besluit te nemen conform artikel 6:19 van de Awb waarmee de vergunning alsnog is
verleend.
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
COLLECTEVERGUNNING (AANVRAGEN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 5:13 van de Algemene Plaatselijke Verordening de volgende collectevergunning is aangevraagd:
- Gehele gemeente Aalsmeer (Z2024-00005597) Geld inzamelen voor Stichting Jantje Beton van 2 t/m 8 maart
2025, ontvangen 2 december 2024
VERLEENDE STANDPLAATSVERGUNNINGEN
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 5:18 van de APV de volgende standplaatsvergunning is verleend. Tegen de afgifte van deze vergunning kunt u bezwaar maken.
- Einsteinstraat 44A (Z2024-00004642) verkoop van vis van 1 januari 2025 t/m 31 december 2029, verzonden 27 november 2024
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
- Zwarteweg 77 (Z2024-00004966) Nieuwjaars activiteit op 10 januari 2025
- Kudelstaartseweg 22 (Z2024-00005476) Nieuwjaarsduik 2025 op 1 januari 2025
Geaccepteerde melding(en) liggen niet ter inzage en hiertegen is geen bezwaar en/of beroep mogelijk.
VERKEERSBESLUITEN
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen.
Gehandicaptenparkeerplaats op kenteken:
– Bilderdammerweg, op het parkeerterrein ter hoogte van huisnummers 36 t/m 48
- Gehandicaptenparkeerplaats op kenteken – Weteringstraat, ter hoogte van huisnummers 20 t/m 50
TER INZAGE: t/m 2 januari 2025:
- ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG AalsmeerT 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten.
Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM VOORNEMEN |
Drost | S. | 03-01-2015 | 26-11-2024 |
Drost | D.N. | 14-07-1970 | 26-11-2024 |
Hammouti | F. | 25-03-2000 | 29-11-2024 |
Koreniuk | A. | 16-07-1987 | 28-11-2024 |
Pacocha | Z. | 02-05-1962 | 29-11-2024 |
Waheed | A. | 20-09-1968 | 29-11-2024 |
Zondervan | D. | 31-10-1973 | 26-11-2024 |
de Jong | R.F. | 07-11-1991 | 26-11-2024 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.
Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.
BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM BESCHIKKING |
Bakker | B. | 17-02-1995 | 26-11-2024 |
BEZWAAR INDIENEN
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken. U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd.Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?
In het bezwaarschrift zet u:
- uw naam en adres;
- de datum van uw bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
- waarom u het niet eens bent met ons besluit;
- uw handtekening;
- zo mogelijk uw e-mailadres;
- het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift.
Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.
Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”.
De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.