Officiële mededelingen 3 oktober 2024

Raadhuis (Foto: Archief AV)

INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Vanaf 30 september kunnen inwoners weer iedere maandag van 13.30 tot 16.30 uur met vragen over energie en klimaat terecht in de bibliotheek Aalsmeer aan de Markstraat 19. Theo Bergonje, klimaatburgemeester Aalsmeer en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zit deze middag klaar om vragen te beantwoorden en tips voor thuis te geven. Binnenlopen kan zonder afspraak. Eventueel kunt u vooraf via de mail (bergonje.ommekeer@gmail.com) uw vragen of suggesties doorgeven.

Besluit om bij houding persoonslijst ambtshalve op te schorten
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.

Geslachtsnaam Voorletters Geboortedatum    Datum beschikking
Pîrcalabu                 M.I.                 31-10-1990                 23-09-2024

Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken.
U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?

In het bezwaarschrift zet u:
· uw naam en adres;
· de datum van uw bezwaarschrift;
· een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
· waarom u het niet eens bent met ons besluit;
· uw handtekening;
· zo mogelijk uw e-mailadres;
· het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.

Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.
Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.

AGENDA VOOR DE RAADSVERGADERING OP DONDERDAG 3 OKTOBER 2024, IN DE RAADZAAL VAN HET RAADHUIS VAN AALSMEER. AANVANG: 20.00 UUR.

RAAD
Raadzaal

TIJD * AGENDAPUNT * ONDERWERP
20.00 * R-1.  *  1. Opening door de voorzitter, de heer G.E. Oude Kotte
2. Vaststelling van de agenda
3. Vaststelling van het verslag van de raadsvergadering van 4 en 11 juli 2024                                                                                            4. Vaststelling van de lijst ingekomen stukken
5. Actieve informatie uit het college
6. Mededelingen vanuit de fracties

BENOEMING
20.05 * R-2. * Tijdelijke vervanging raadslid

AKKOORDSTUKKEN
20.15 * R-3. * Toestemming wijziging Gemeenschappelijke Regeling Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (OD NZKG)
R-4. Vaststellen bestemmingsplan Oosteinderweg 49 ws.
R-5. Vaststellen Bibliotheekvisie Aalsmeer 2024

BESPREEKSTUK
20.20 * R-6. * Vaststellen bestemmingsplan ‘Hornweg tussen 293 en 309’
20.50 * R-7. * Vragenkwartier

SLUITING

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE RUIMTE OP DINSDAG 8 OKTOBER 2024, 20.00 UUR

BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna. Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.

TIJD * AGENDAPUNT * ONDERWERP
20.00 * 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte, mevrouw M.J. Geisler
20.02 * 2. Vaststelling van de agenda
3. Actieve informatie uit het college
4. Mededelingen vanuit de fracties
20.05 * 5. * Onttrekking aan de openbaarheid ingevolge de Wegenwet van 20 parkeerplaatsen ter hoogte van de Sportlaan te Aalsmeer
20.35 * 6. Vragenronde rapport Zwembad
21.10 7. Woonvisie Aalsmeer 2024 – 2030
21.45 8. Presentatie concept Verkeerscirculatieplan
22.15 9. Regionale samenwerking
22.25 10. Sluiting

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR OP DONDERDAG 10 OKTOBER 2024, 20.00 UUR

BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna. Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.

Tijd * Agendapunt * Onderwerp
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur, mevrouw G. Holtrop
20.02 2. Vaststelling van de agenda
20.05 3. Actieve informatie uit het college
20.10 4. Mededelingen vanuit de fracties
20.15 5. Presentatie Jeugdhulp: inhoudelijke en financiële ontwikkelingen jeugd – eindejaar verwachting 2024, doorkijk 2025
20.45 6. Vaststellen Participatieverordening Aalsmeer 2024
21.15 7. Programmabegroting 2025
21.45 8. Regionale samenwerking
21.50 9. Sluiting

SNOEIBOOT VAART 5 OKTOBER 2024 UIT
De snoeiboot is inmiddels een begrip op de Aalsmeerse wateren. Ook dit jaar zet de gemeente de snoeiboot in. Op zaterdag 5 oktober 2024 vaart de snoeiboot voor de tweede keer dit jaar weer uit om eilandeigenaren op de Westeinderplassen de mogelijkheid te geven hun snoeihout gratis en op een verantwoorde manier af te voeren.

De boot ligt weer op de vertrouwde locaties:
09.00 uur – 12.00 uur: Schuilhaven de Winkel aan de Grote Poelzijde
13.00 uur – 16.00 uur: Baggerdepot Otto aan de doorgang Grote Brug

Overhangend groen
Particuliere eilandeigenaren zijn verplicht hun overhangend groen boven het water van de sloten en vaarwegen te snoeien. Om de eigenaren daarbij te helpen, biedt de gemeente de mogelijkheid om op zaterdag 5 oktober en 16 november 2024 hun snoeiafval gratis af te voeren.

Bedrijfsafval, zoals seringenhout en kluiten, wordt niet geaccepteerd. Als de boot op de aangegeven tijd niet aanwezig is, is deze waarschijnlijk even aan het lossen. Hij komt dan zo snel mogelijk weer terug.

Meer informatie
Voor meer informatie over de takkeninzameling en de snoeiboot kunt u contact opnemen met de servicedesk Amstelveen/Aalsmeer via telefoonnummer (0297) – 387575 (vraag naar afdeling Veiligheid en Handhaving, vaarwegbeheer/ boswachter) of stuur een mail naar info@aalsmeer.nl t.a.v. V&H vaarwegbeheer/ boswachter).

AANVRAGEN ONTVANGEN
– Aalsmeerderweg 312, het verbouwen en uitbreiden van de woning, het aanbrengen van een constructieve wijziging, het wijzigen van de gevel en plaatsen van zonnepanelen
– Oosteinderweg 566, het bouwen van een woning
– Machineweg 304A, het bouwen van een woning
– Rozenstraat 19, het vastleggen van brandscheidingen op tekening
– Uiterweg 246, het herstructureren van een oud kassencomplex, het bouwen van 3 recreatiewoningen en 1 schuur

AANVRAGEN INGETROKKEN
– Aalsmeerderweg 259a, het afwijken van het omgevingsplan tbv het wijzigen van een voormalig agrarisch gebouw naar woning

BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Stommeerweg 72a, het plaatsen van een koelcel

VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Lisdoddestraat 58, het maken van een aanbouw aan de achterzijde met een kelder
– Dorpsstraat 4, het bruikbaar maken van het terras middels een verhoging
– Thailandlaan 13, het plaatsen van extra stellingen hoger dan 8 meter
– Aalsmeerderweg 239T t/m 239X (voorheen Aalsmeerderweg nabij 241, Sectie B, nr. 10437), het bouwen van een bedrijfsverzamelgebouw

BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Aalsmeerderweg 147, het plaatsen van een uitbouw (legalisatie)

WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.

EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend. Tegen de afgifte van deze vergunning(en) kunt u bezwaar maken. Hoe u dat moet doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie.
· Dreef 1 (Z2024-00003412) Burendag 2024 op 28 september 2024, verzonden 26 september 2024

MEERJARIGE EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend. Tegen de afgifte van deze vergunning(en) kunt u bezwaar maken. Hoe u dat moet doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie.
· Route door Aalsmeer (Z2024-00002816) Step by Step Aalsmeer op 5 oktober 2024, verzonden 27 september 2024

Collectes
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.

STANDPLAATSVERGUNNING
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 5:18 van de APV de volgende standplaatsvergunning is aangevraagd.
· Raadhuisplein (Z2024-00004043) Verkoop verse en bewerkte visproducten, ontvangen 26 september 2024

ALCOHOLWET VERGUNNING (VERLEEND)**
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 3, onder verwijzing naar artikel 6 van de Alcoholwet de volgende vergunning is verleend. Tegen de afgifte van deze vergunning kunt u een beroepschrift indienen. Hoe u dat moet doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie.
· Dreef 1 (Z2024-00001047) Stichting Buurthuis Hornmeer, verzonden 1 oktober 2024

ONTHEFFING SLUITINGSTIJD (VERLEEND)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 2:29 van Algemene Plaatselijke Verordening (APV) de volgende ontheffing is verleend.
· Kudelstaartseweg 239 (Z2024-00003344) ten behoeve Oktoberfest verlengen sluitingsuur op 19 oktober 2024, verzonden 26 september 2024

VERKEERSBESLUITEN
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl.
Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen.
Intrekken ontwerpverkeersbesluit instellen eenrichtingsverkeer – Lijnbaan en Verlengde Lijnbaan.

TER INZAGE:
t/m 10 oktober 2024: concept Projectnota en het concept Beeldkwaliteitsplan Bilderdammerweg 6 – 30

GEMEENTE AALSMEER
Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer
Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer
T 0297 – 387575
E info@aalsmeer.nl
W www.aalsmeer.nl

Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis

Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.

Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur

Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575

Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.

Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app

AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop.
U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl

SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl

WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl

DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.

AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.

INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.

De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.

BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.

Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.

VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting. Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *




banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin