Officiële mededelingen 29 augustus

(Foto: Archief AV)

Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 35


AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE RUIMTE OP DINSDAG
3 SEPTEMBER 2024, 20.00 UUR
 

BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna. Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.

TIJD AGENDAPUNT ONDERWERP
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte, mevrouw M.J. Geisler
20.02 2. Vaststelling van de agenda
  3. Actieve informatie uit het college
  4. Mededelingen vanuit de fracties
20.05 5. Initiatiefvoorstel FlorAalsmeer inzake transitie niet toekomstbestendige tuin-bouwopstallen Mijnsherenweg naar betaalbare woningen
21.35 6. Vaststellen bestemmingsplan ‘Hornweg tussen 293 en 309’
22.05 7. Vaststellen bestemmingsplan Oosteinderweg 49 ws.
22.35 8. Regionale samenwerking
22.45 9. Sluiting

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR OP DONDERDAG 5 SEPTEMBER 2024, 20.00 UUR BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna.
Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.

TIJD AGENDAPUNT ONDERWERP
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur,
mevrouw G. Holtrop
20.02 2. Vaststelling van de agenda
  3. Actieve informatie uit het college
  4. Mededelingen vanuit de fracties
20.05 5. Presentatie brandweerkazerne
20.50 6. Initiatiefvoorstel oprichten Jongerenraad Aalsmeer
21.20 7. Vaststellen Bibliotheekvisie Aalsmeer 2024
21.50 8. Regionale samenwerking
22.00 9. Sluiting

AANVRAGEN ONTVANGEN
– Aalsmeerderweg 196, het uitbreiden van de woning dmv het maken van een aanbouw aan de zijgevel
– Uiterweg 225, het aanbrengen van een onderheid terras
– Karperstraat 21, het plaatsen van een puincontainer op een parkeerplaats van 11 t/m 25/10/2024
– Gaffelstraat 19, het aanleggen van een in- en uitrit
– Brazilielaan, achter nr. 6A, AMR03B10225, het tijdelijk plaatsen van een zendmast voor het mobiele bereik van zowel Vodafone, T-Mobile en KPN (verlenging)
– Stommeerweg 49, het maken van constructieve doorbraak in draagmuur tussen de keuken en woonkamer

AANVRAGEN INGETROKKEN
– Van Cleeffkade 2, het wijzigen van de bestaande winkelruimte naar winkelruimte en een appartement
– Mr. Jac. Takkade 1, het onderhouden en verduurzamen van de woning

BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Oosteinderweg 344, het verbouwen en uitbreiden van de woning
– Einthovenhof 14, het aanleggen van een in- en uitrit in de voortuin
– Rietwijkeroordweg 52, het verplaatsen en vergroten van een bestaande inrit, inclusief duiker

AANVRAAG BUITEN BEHANDELING GESTELD
– Koningsstraat 5, het maken van een aanbouw aan de achterzijde van de woning

VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Uiterweg 91, het vervangen en vergroten van een bestaande brug

VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Machineweg 159, het maken van een elektrische toegangspoort in het voorerfgebied
– Karperstraat 21, het plaatsen van een puincontainer op een parkeerplaats van 11 t/m 25/10/2024
– Visserstraat 6A t/m 6M, 8A t/m 8G, 12A t/m 12J, 14A t/m 14D en 16A t/m 16J, het bouwen van 5 gebouwen met in totaal
41 bedrijfsunits
– Aalsmeerderweg 316, het plaatsen van een dakopbouw. Toelichting: Aanvankelijk is de aanvraag buiten behandeling
gesteld, omdat niet alle vereiste gegevens waren ingediend. Op 12 augustus 2024 zijn de gevraagde gegevens alsnog
aangeleverd. Daarom is besloten het besluit tot het buiten behandeling laten van de aanvraag te herroepen en de aanvraag
alsnog verder te behandelen.
– Zonnedauwlaan 26, het maken van een tweelaags aanbouw en het verbreden van bestaande dakkapel

BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Edisonstraat naast nr. 6, AMR03D7816, het plaatsen van een vrachtwagen en hoogwerker met bebording en het maken van een omleiding voor fietsers/voetgangers i.v.m. werkzaamheden aan antenne op 14 t/m 16 augustus 2024
– P.F. von Sieboldlaan 2, het vervangen van de garagedeur door een kozijn met openslaande deuren

WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.

COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.

INGETROKKEN AANVRAGEN:
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvraag is ingetrokken:

  • winkelcentrum Kudelstaart, Einsteinstraat (Z2024-00001768) verkoop van stroopwafels van 15 augustus 2024 tot
    15 augustus 2025, verzonden 21 augustus 2024

TER INZAGE:
– t/m 29 augustus 2024: vastgesteld bestemmingsplan ‘GREEN PARK AALSMEER DEELGEBIED 4’ (Z21-086392) met de bijbehorende stukken
– t/m 30 augustus 2024: omgevingsvergunning in afwijking van het bestemmingsplan ‘landelijk gebied Oost’ voor het
legaliseren van de bebouwing aan de Aalsmeerderweg 83a en het gebruik van de bebouwing aan de Aalsmeerderweg 83a
ten behoeve van perifere detailhandel (hz_wabo-2019-3500) (met bijbehorende stukken)

GEMEENTE AALSMEER
Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer
Postbus 253 – 1430 AG  Aalsmeer
T 0297 – 387575
E info@aalsmeer.nl
W www.aalsmeer.nl 

Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis

Openingstijden raadhuis           
ma, di, do                 08.30 – 14.00 uur
Woensdag                08.30 – 19.30 uur
vrijdag                      08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.

Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do                 08.30 – 17.00 uur
vrijdag                      08.30 – 12.30 uur

Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575

Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.  Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.

Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app

AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag:         08.00-16.30 uur
zaterdag:                            09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl 

SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl

WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft  een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen  www.wijkoverlegaalsmeer.nl

DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.

AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.

INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.

De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.

BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.

Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.

VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.

VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST

Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de
Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.

Geslachtsnaam Voorletters Geboortedatum Datum voornemen
  Mojzer M.L. 04-01-1998 22-08-2024
  Pîrcalabu M.I. 31-10-1990 22-08-2024

Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente
Aalsmeer. Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.

BESLUIT OM BIJHOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken.  Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.

Geslachtsnaam Voorletters Geboortedatum Datum beschikking
  Le T.A.N. 28-09-1976 22-08-2024
  Miły P.J. 08-12-1994 20-08-2024

Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken. U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?

In het bezwaarschrift zet u:

  • uw naam en adres;
  • de datum van uw bezwaarschrift;
  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
  • waarom u het niet eens bent met ons besluit;
  • uw handtekening;
  • zo mogelijk uw e-mailadres;
  • het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.

Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken. Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *




banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin