Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 38
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Vanaf 30 september kunnen inwoners weer iedere maandag van 13.30 tot 16.30 uur met vragen over energie en klimaat terecht in de bibliotheek Aalsmeer. Theo Bergonje, klimaatburgemeester Aalsmeer en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zit deze middag klaar om vragen te beantwoorden en tips voor thuis te geven. Het inloopspreekuur Energie en Klimaat is een initiatief van Theo Bergonje en wordt georganiseerd in samenwerking met de gemeente Aalsmeer. Op zoek naar tips of advies voor energiebesparing in huis? Wilt u weten hoe u uw tuin klimaatbestendig kan maken? Of heeft u andere vragen op het gebied van energie of klimaat? Kom dan op maandagmiddag naar de bibliotheek aan de Markstraat 19.
Lagere energierekening
Theo Bergonje zal tijdens het inloopspreekuur bijvoorbeeld helpen met het regelen van een bespaarafspraak met één van de Aalsmeerse energiecoaches. Of uitleg geven over een woningscan met een warmtecamera, het monitoren van uw energiegebruik met een energiedisplay of het verlagen van uw energierekening met behulp van eenvoudige energiebesparende producten.
Klimaatvragen welkom
Ook met uw vragen of zorgen over het klimaat kunt u bij het inloopspreekuur terecht. Bijvoorbeeld over de mogelijke effecten van klimaatverandering op uw directe woonomgeving. Of hoe u (wellicht samen met uw buren) door middel van vergroening rond uw huis en in de buurt, iets aan die effecten kunt doen.
Binnenlopen kan zonder afspraak. Eventueel kunt u vooraf via de mail (bergonje.ommekeer@gmail.com) uw vragen of suggesties doorgeven.
AANVRAGEN ONTVANGEN
– Dreef 54, het geven van toestemming voor een gelijkwaardige maatregel m.b.t. weerstand tegen branddoorslag en rookdoorgang
– Hortensialaan 23, het wijzigen van twee gevelkozijnen in de voorgevel
– Aalsmeerderweg 259a, het afwijken van het omgevingsplan tbv het wijzigen van een voormalig agrarisch gebouw naar woning
– Aalsmeerderweg 259a, het afwijken van het omgevingsplan tbv het wijzigen van een agrarisch gebouw naar woning
– Visserstraat 12J, het afwijken van het bestemmingsplan t.b.v. het vestigen van een praktijk voor psychosomatisch kinesiologie op de 1ste verdieping
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Oosteinderweg 344, het verbouwen en uitbreiden van de woning
– Aalsmeerderweg 259a, het afwijken van het omgevingsplan tbv het wijzigen van een agrarisch gebouw naar woning
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Kudelstaartseweg 148a, het verplaatsen en verbreden van de bestaande in-uitrit. Toelichting: uit de ingediende gegevens blijkt dat de aanvraag tevens betrekking heeft op het verbreden van de in- en uitrit
– Willem-Alexanderstraat 49, het plaatsen van een dakkapel aan de voor- en achtergevel van de woning
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:
• Brazilielaan 6A (Z2024-00003606), TomoFair op 12 april 2025, ontvangen 5 september 2024
• Drie Kolommenplein 10 (Z2024-00003636) Rouw- en Vierkas van 14 t/m 29 december 2024, ontvangen 9 september 2024
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
VENTVERGUNNING (AANVRAGEN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 5:15 van de Algemene Plaatselijke Verordening de volgende ventvergunning is aangevraagd:
• Gehele gemeente Aalsmeer (Z2024-00003678) Vergelijken van duurzaamheidsmaatregelen van 10 september 2024 t/m 31 december 2025, ontvangen 10 september 2024
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
• Gaffelstraat 21 (Z2024-00003514) Burendag 2024 op 29 september 2024
Geaccepteerde melding(en) liggen niet ter inzage en hiertegen is geen bezwaar en/of beroep mogelijk.
VERKEERSBESLUITEN
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen
TER INZAGE:
t/m 10 oktober 2024: concept Projectnota en het concept Beeldkwaliteitsplan Bilderdammerweg 6 – 30
GEMEENTE AALSMEER
Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer
Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer
T 0297 – 387575
E info@aalsmeer.nl
W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop.
U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting. Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.