Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 51 2024
GEWIJZIGDE OPENINGSTIJDEN
24 december
Op dinsdag 24 december is het raadhuis telefonisch bereikbaar tot 16:00 uur.
31 december
Op dinsdag 31 december is het raadhuis telefonisch bereikbaar tot 16:00 uur.
Eerste en Tweede Kerstdag
Het raadhuis is 25 en 26 december (Kerst) gesloten.
1 januari 2025
Op woensdag 1 januari is het raadhuis gesloten.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
VERKEERSCIRCULATIEPLAN AALSMEER
Nog tot en met vrijdag 20 december 2024 ligt het ontwerp Verkeerscirculatieplan Aalsmeer ter inzage. U kunt het document inzien op https://participatie.aalsmeer.nl. Het fysieke document kunt u inzien bij de balie in het raadhuis aan het Raadhuisplein 1 in Aalsmeer. Uw eventuele zienswijze kunt u mailen naar info@aalsmeer.nl of per brief sturen naar Gemeente Aalsmeer, postbus 253, 1430 AG Aalsmeer o.v.v. Zienswijze ontwerp Verkeerscirculatieplan Aalsmeer”.
AANKONDIGING VERWIJDERD VOERTUIG
Op de volgende locatie staat al geruime tijd het onderstaande voertuig:
Op de Haydnstraat ter hoogte van de parkeerplaats tegenover huisnummer 3 tot en met 9:
- een zwartkleurige gesloten aanhanger zonder kenteken
Gelet op Artikel 5:6 Kampeermiddelen e.a.:
- Het is verboden een kampeerwagen, caravan, magazijnwagen, aanhangwagen waaronder begrepen ook aanhangers voor het vervoer van vaartuigen, keetwagen, woonwagen of een ander voertuig dat voor recreatie, of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt:
- a. langer dan vijf achtereenvolgende dagen te plaatsen of op de weg te hebben als dit buitensporig is met
het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte; - b. als dit schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente
De eigenaar wordt verzocht zich zo spoedig mogelijk in verbinding te stellen met team Handhaving Openbare Buitenruimte (HOR) van de gemeente Amstelveen, telefoon 020 – 540 4911. Naar aanleiding van artikel 5.29 tot en met 5.31 van de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB) heeft de gemeente bestuursdwang toegepast door het voertuig op 13-12-2024 van de openbare weg te verwijderen, op te slaan en zo nodig te verkopen of vernietigen. De rechthebbende krijgt de gelegenheid dit object af te halen tot 14-03-2025 Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met team HOR van de gemeente Amstelveen telefoon
020-540 49 11.
AANVRAGEN ONTVANGEN
– Stommeerweg 95, het vervangen en aanpassen van de indeling van de kozijnen en het vernieuwen en vergroten van het balkon
– Kudelstaartseweg 90, het kappen van 2 bomen t.b.v. de aanleg van trottoir en inritten
– De Muzen 26, het plaatsen van een bouwkeet en container van 13-01 t/m 13-10-2025
– Oosteinderweg 320, het dichtmaken van het balkon aan voorzijde en maken van uitbouw met dakterras
– Braziliëlaan 23B, het plaatsen van een onverlichte dooslettertekst 8570×2000 mm.
– Samoaweg achter nrs. 41A t/m F, kad. perc. AMR03B10895 en AMR03B10897, het bouwen van een bedrijfspand,
het plaatsen van een erfafscheiding en het maken van een mandelige weg in aansluiting op de Samoaweg
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Gaffelstraat 16, het maken van een in- en uitrit t.b.v. het opladen elektrische auto
AANVRAAG BUITEN BEHANDELING GESTELD
– Middenweg (Sectie B, nr. 10734), het bouwen van een bedrijfsgebouw
VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Aalsmeerderweg 34, het plaatsen van een erker aan de voorzijde
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Mr. Jac. Takkade 1, het verduurzamen van de woning
– Uiterweg 291-ws2, het vervangen van een recreatie ark
BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Ecuadorlaan 3, het plaatsen van een magazijnstelling van 10,81 m. hoog in een bestaande hal
– Andorraweg 3, het plaatsen van stellingen en stellingvloeren
VERGUNNING INGETROKKEN
– Clantstraat 30: Het vergroten van een bestaand dakterras. Vergunning bekend onder zaaknummer: Z21-009226
– Braziliëlaan 6: Het bouwen van een nieuwe bedrijfsruimte. Vergunning bekend onder zaaknummer: Z21-009383.
VERKEERSBESLUITEN
Gehandicaptenparkeerplaats op kenteken:
– van Swietenstraat, ter hoogte van huisnummers 36 t/m 40
Aanwijzing parkeerplaats voor het opladen van elektrische motorvoertuigen:
– Einthovenhof, ter hoogte van de kruising met Kamerlingh Onnesweg
– Spinradhof, ter hoogte van huisnummers 12 t/m 20
– Roerdomplaan, ter hoogte van huisnummers 28 t/m 34
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:
- Kudelstaartseweg 22 (Z2024-00005858), Westeinder Waterweek van 26 t/m 29 juni 2025; ontvangen 12 december
2024 - Sporthal De Waterlelie, Dreef 7 (Z2024-00005905), Beroepenfeest Veen en Amstelland On Stage en Banenmarkt
gemeenten op 4 maart 2025; ontvangen 16 december 2024
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
- Dreef 7 (Z2024-00004416) Westeinder Winter Village van 16 t/m 31 december 2024, verzonden 11 december2024
- Braziliëlaan 6A (Z2024-00003606) TomoFair op 12 april 2025, verzonden 12 december 2024
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
TER INZAGE:
t/m 2 januari 2025:
- ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer T 0297 – 387575E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten.
Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM VOORNEMEN |
Chaus | V. | 03-03-1977 | 12-12-2024 |
Hammouti | F. | 25-03-2000 | 12-12-2024 |
Ikizli | V.I. | 23-02-2000 | 12-12-2024 |
Rubin | P.A. | 06-11-1992 | 09-12-2024 |
van der Meulen | A. | 04-01-2005 | 10-12-2024 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.
Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.