Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 6 2022
AANGEPASTE DIENSTVERLENING I.V.M. HET CORONAVIRUS COVID-19
Wij werken alleen nog op afspraak. U kunt telefonisch een afspraak maken op telefoonnummer (0297) – 38 75 75. Dit doen wij om het bezoek aan het raadhuis zo veel mogelijk te spreiden zodat wij u nu en in de komende periode goed van dienst kunnen zijn. Regel dringende zaken zoveel mogelijk digitaal. Als dat om wat voor reden niet kan, overleg dan telefonisch met één van onze medewerkers of stel uw vraag bij de receptie. Wij proberen dan samen met u tot een passende oplossing te komen. Wij doen er alles aan om u goed en snel te woord te staan. De wachttijden zijn mogelijk wat langer dan normaal. Wij vragen daarvoor uw begrip.
INZAGE VAN STUKKEN
Gedurende de periode waarin de beperkende maatregelen gelden, ten gevolge van het coronavirus COVID-19, zullen er geen fysieke stukken op het raadhuis ter inzage liggen. Stukken waarvoor een inzageverplichting geldt kunt u tijdelijk alleen via de website van de gemeente inzien. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om stukken online in te zien, kunt u telefonisch contact opnemen met het algemene telefoonnummer van de gemeente (0297) 38 75 75 . U kunt dan aangeven om welk stuk het gaat zodat het u per post kan worden toegezonden. Zodra de maatregelen worden opgeheven, zullen stukken uiteraard weer op het gemeentehuis in te zien zijn.
SERVICELIJN
Voor al uw klachten en meldingen kunt u bellen naar de Servicelijn: 0297-387575 of mailen naar: servicelijn@aalsmeer.nl .
WILT U EEN MELDING MAKEN VAN IETS IN DE OPENBARE RUIMTE DAT GEMAAKT OF OPGERUIMD MOET WORDEN?
U kunt een melding maken via de website aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app. Fixi is het systeem waarmee de gemeente Aalsmeer meldingen over de openbare ruimte behandelt en oplost. U geeft de locatie aan van de melding, geeft een korte beschrijving en voegt eventueel een foto toe.
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. Er wordt rekening gehouden met de coronamaatregelen en bij grote drukte wordt de toegang gereguleerd. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur zaterdag: 09.00-16.00 uur Meer informatie: www.meerlanden.nl
CALAMITEITENTELEFOON
Bereikbaar buiten openingstijden en in het weekend via het hoofdnummer: 0297-381777.
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen.
U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT
De officiële mededelingen en bekendmakingen zijn een wekelijkse publicatie van de gemeente Aalsmeer. In deze rubriek staan officiële mededelingen en bekendmakingen die voor u van belang kunnen zijn. Bijvoorbeeld van bouwplannen bij u in de buurt. Bovendien wordt vermeld waar u de plannen kunt bekijken en hoe u er bezwaar tegen kunt indienen. U kunt de officiële mededelingen en bekendmakingen ook vinden op www.aalsmeer.nl.
* Bezwaar
Een (omgevings-)vergunning, met de daarop betrekking hebbende stukken, ligt zes weken na de dag van verzending ter inzage bij de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving. U kunt op dinsdag en donderdag tussen 8:30 en 12:00 uur op afspraak inzage krijgen in de stukken op het gemeentehuis te Aalsmeer. U kunt een afspraak maken via telefoonnummer 0297-387 575. Op grond van artikel 7:1 Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende binnen zes weken, na de dag van verzending van het besluit, schriftelijk een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het bevoegde bestuursorgaan.
** Beroep
De (omgevings-)vergunning, met de daarop betrekking hebbende stukken, ligt zes weken na de dag van verzending ter inzage bij de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, tel. 0297-387 575, de openingstijden zijn op dinsdag en donderdag tussen 8:30 en 12:00 uur. U kunt een afspraak maken voor een gesprek binnen deze tijden met een medewerker van de afdeling vergunningen voor uw vragen over bouwen en vergunningen.
Op grond van artikel 8:1 Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende binnen zes weken, na de dag van verzending van het besluit, schriftelijk een gemotiveerd beroepschrift indienen bij de Rechtbank van Amsterdam.
*** Zienswijze
Gedurende de termijn (zes weken vanaf de dag dat het ontwerp ter inzage is gelegd) kan een belanghebbende schriftelijk en/of mondeling zijn zienswijze tegen het ontwerpbesluit naar voren brengen. De schriftelijke zienswijze wordt ingediend bij burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer, postbus 253, 1430 AG, Aalsmeer. Degene die buiten de openingstijden inzage wil hebben en degene die mondeling zijn zienswijze naar voren wil brengen, kan contact opnemen met de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving via telefoonnummer 020 -540 4911.
BEKENDMAKINGEN
Hoe weet u of uw buurman een bouwvergunning heeft aangevraagd? De gemeente vindt het belangrijk u goed te informeren over zaken die uw directe leefomgeving aangaan. U kunt op meerdere manieren op de hoogte blijven van alle omgevingsvergunningen in uw buurt. Net wat u prettig vindt.
- Alle officiële publicaties en bekendmakingen in Aalsmeer worden gepubliceerd op: www.officielebekendmakingen.nl, onderdeel van www.overheid.nl.
- Meld u aan bij www.overheid.nl en u ontvangt informatie over bekendmakingen per email.
- Installeer de gratis OmgevingsAlert App app op uw mobiele telefoon en u ontvangt alle relevante informatie via uw telefoon. De OmgevingsAlert App is gratis beschikbaar voor iPhone en iPad in de Apple Appstore en voor Android-smartphones via Google Play.
- De app van de overheid heet ‘Officiële Bekendmakingen’.
- Voorlopig blijft de gemeente bekendmakingen ook nog op deze pagina in de krant plaatsen. En u kunt bij de balie Bouwen & Vergunningen in het raadhuis Amstelveen alle omgevingsvergunningen opvragen en inzien. VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
BESLUIT OM BIJHOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN.
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
Geslachtsnaam | Voorletters | Geboortedatum | Datum beschikking |
Jędrzejewska | B. | 19-05-1981 | 04-02-2022 |
Robak | E.A. | 01-11-1992 | 01-02-2022 |
Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken. U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen? In het bezwaarschrift zet u:
- uw naam en adres;
- de datum van uw bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
- waarom u het niet eens bent met ons besluit;
- uw handtekening;
- zo mogelijk uw e-mailadres;
- het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken. Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJ HOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bij houding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
Geslachtsnaam | Voorletters | Geboortedatum | Datum voornemen |
Marques Francisco | L.D. | 28-01-1992 | 02-02-2022 |
Zegers | R.J.M. | 18-02-1960 | 02-02-2022 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer. Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.
BESLUIT GENOMEN, NAAMGEVING OPENBARE RUIMTE (Z22-003746 D22-011316/A&I),
Onderstaande naamgeving toe te kennen aan de brug die de Historische Tuin verbindt met het Praamplein: Nico Borgmanbrug
ONTWIKKELINGSSAMENWERKING AALSMEER
De gemeente Aalsmeer stelt jaarlijks 1 euro per inwoner beschikbaar voor ontwikkelingssamenwerking. De Stichting Ontwikkelings-Samenwerking Aalsmeer (OSA) mag dit geld namens de gemeente toekennen aan projecten. Particulieren en instellingen in Aalsmeer kunnen bij OSA een aanvraag indienen om een ontwikkelingsproject te ondersteunen.
Meer informatie: www.osa-aalsmeer.nl.
AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE GECOMBINEERDE VERGADERING COMMISSIE RUIMTE & ECONOMIE EN MAATSCHAPPIJ & BESTUUR OP DINSDAG 15 FEBRUARI 2022, 20.00 UUR.
TIJD | AGENDAPUNT | ONDERWERP |
20.00 | 1. | Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte en Economie,
mevrouw N. Hauet |
20.02 | 2. | Vaststelling van de agenda |
3. | Mededelingen van het college | |
Commissie Ruimte en Economie | ||
20.05 | 4. | Inbesteding nascheiding en verwerking restafval gemeente Aalsmeer |
Commissie Maatschappij en Bestuur | ||
20.45 | 5. | Aanpak dak- en thuisloosheid en doordecentralisatie Beschermd wonen |
21.15 | 6. | Overdrachtsdocument gemeenteraad 2018-2022 |
21.25 | 7. | Wijziging vergaderstructuur gemeenteraad |
21.45 | Regionale samenwerking | |
21.50 | Vragenkwartier | |
22.05 | Sluiting |
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT
AANVRAGEN OMGEVINGSVERGUNNINGEN
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning zijn ontvangen. De bijbehorende documenten kunt u inzien bij de balie Bouwen en Vergunningen in het gemeentehuis. Reageren op de aanvraag is mogelijk. U kunt een reactie sturen naar info@aalsmeer.nl onder vermelding van het dossiernummer. In een later stadium kan eventueel een zienswijze, een bewaarschrift of een beroepschrift worden ingediend.
– Marktstraat 9, 1431 BD, (Z22-009801), het bouwen van een serre aan de woonkamer
– Kamerlingh Onnesweg 102, 1433 LK, (Z22-009853), het plaatsen van een puincontainer i.v.m. een verbouwing
– Schweitzerstraat 69, 1433 AJ, (Z22-009694), het vervangen/vergroten van de schuur
– Leeghwaterstraat 6, 1433 BJ, (Z22-009685), het verbreden van de bestaande in- en uitrit
– Rietwijkeroordweg 28A, 1432 JE, (Z22-008800), het plaatsen van een ingerichte, duurzame zeecontainer als gastenverblijf
– Catharina-Amalialaan, t.h.v. nr. 66, (Z22-008576), het inrichten van een bouwplaats t.b.v. werkzaamheden basisschool Mikado tot
1 april 2022
– Oosteinderweg 307, 1432 AW, (Z22-008350), het uitbreiden van de woning aan de zijgevel
– Bilderdijklaan 11, 1182 EB, (Z22-008345), het aanbouwen van een extra kamer aan de achterzijde van de woning
– Geniedijk 12, 1433 HC, (Z22-007915), het plaatsen van een aanbouw en een dakkapel
– Gloxiniastraat 22, 1431 VG, (Z22-007913), het verhogen van de nok i.v.m. het plaatsen van een dakkapel aan de voor- en
achterzijde van de woning
VERLENGING BESLISTERMIJN AANVRAAG OMGEVINGSVERGUNNING, REGULIERE/UITGEBREIDE PROCEDURE. DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN. DE BESLISSING OP DE VOLGENDE AANVRAGEN ZIJN MET TOEPASSING VAN ARTIKEL 3.9, LID 2 VAN DE WABO VERLENGD:
– Rietwijkeroordweg naast nr. 8 (kad. perc. A 3723), (Z21-078729), het bouwen van een opslaghal met kantoor en het plaatsen van
erfafscheiding. Verzonden: 04 februari 2022
– Uiterweg 9, 1431 AA, (Z21-093789), het vervangen van de bestaande uitbouw aan de achterzijde van de woning (gemeentelijk
monument). Verzonden: 04 februari 2022
– Westeinderplassen (kad. perc. E 1877), (Z21-085716), het verbreden van de watergang t.b.v. waterberging. Verzonden:
04 februari 2022
– Aalsmeerderweg 283 11, 1432 CN, (Z21-094968), het bouwen van een vide (legalisatie). Verzonden: 04 februari 2022
BUITEN BEHANDELING GESTELDE AANVRAGEN OMGEVINGSVERGUNNINGEN *
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de volgende aanvraag omgevingsvergunning buiten behandeling is gesteld. Tegen dit besluit kunt u bezwaar maken. Hoe u dat kunt doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie:
– Zijdstraat 47, 1431 EB, (Z21-085669), het aanbrengen van reclame aan de buitenzijde van het pand incl. eventuele lichtreclame,
reclameteksten op zonweringen en het plaatsen van een reclamebord. Verzonden: 01 februari 2022
VERLEENDE OMGEVINGSVERGUNNINGEN, REGULIERE PROCEDURE *
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 3.9 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht besloten is de volgende omgevingsvergunning(en) te verlenen. Tegen de afgifte van deze vergunning(en) kunt u bezwaar maken. Hoe u dat kunt doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie:
– Citroenvlinderstraat 7, 1432 MA, (Z21-093796), het plaatsen van een dakkapel aan de linker zijgevel van de woning. Verzonden:
04 februari 2022
– Anne Frankstraat 9, 1433 PJ, (Z21-093147), het plaatsen van een dakkapel in het voordakvlak van de woning. Verzonden:
04 februari 2022
– Oosteinderweg 493, 1432 BK, (Z21-069027), het aanleggen van een in- en uitrit. Verzonden: 04 februari 2022
– Turfstekerstraat 43, 1431 GD, (OD-10823828), omgevingsvergunning beperkte milieutoets (OBM) voor oprichten en in werking
hebben van een inrichting voor schadeherstel aan pleziervaartuigen. Binnen de inrichting vindt verwerking van polyesterhars
plaats. Toelichting: deze aanvraag is behandeld door de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (zaaknummer: 10823828).
Meer informatie over deze vergunning kunt u vinden op loket.odnzkg.nl. onder bekendmakingen. Heeft u een vraag over deze
procedure, dan kunt u gebruik maken van het contactformulier op loket.odnzkg.nl. Er wordt dan contact met u opgenomen.
Verzonden: 03 februari 2022
– Hugo de Vriesstraat 38, 1431 KB, (Z21-092086), het wijzigen van het kantoor in een wooneenheid en het wijzigen van de voor-
en zijgevel. Verzonden: 03 februari 2022
– Zijdstraat 83 en 83 A, 1431 EB, (Z21-093724), het splitsen van de winkelruimte. Verzonden: 31 januari 2000
– Veilingtocht, tussen de Hornweg en Legmeerdijk (kad.perc. B 5011, (Z21-084813), het afwijken van het bestemmingsplan t.b.v.
de aanleg van een dam met duiker. Verzonden: 28 januari 2022.
VERGUNNING INGETROKKEN*
- Noordpolderweg 18, 1432 JH. Het uitbreiden van het bedrijfsgebouw d.m.v. een aanbouw (Z21-092876). Toelichting: vergunning bekend onder kenmerk: Z2018/010882
- Machineweg 294, 1432 EV. Het realiseren van een dakverhoging. (Z22-000660). Toelichting: vergunning bekend onder kenmerk: Z18-001990
- Pasteurstraat 18, 1433 KT. Het uitbreiden van de bestaande woning aan de voorzijde (Z22-002809). Toelichting: vergunning bekend onder kenmerk: Z20-060324
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA VENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
STANDPLAATSVERGUNNING
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 5:18 van de APV de volgende standplaatsvergunning is aangevraagd. Ter hoogte van Drie Kolommenplein 1A (Z22-008060) het plaatsen van een tent ten behoeve van de verkiezingen van 15 tot 17 maart 2022, ontvangen 2 februari 2022.
EXPLOITATIEVERGUNNING MET TERRAS (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:28 van de APV de volgende exploitatievergunning is aangevraagd: Oosteinderweg 387 (Z22-008353) Indian Hut, ontvangen op 26 januari 2022
ALCOHOLVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 3 van de Alcoholwet de volgende vergunning is aangevraagd: Oosteinderweg 387 (Z22-008103) Indian Hut, ontvangen op 26 januari 2022
GELUIDHINDER ONTHEFFING*
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening de volgende ontheffing is verleend. In het kader van het plaatsen verkeersmaatregelen, opbreken asfalt, putkoppen vervangen, aanbrengen van een nieuw laag asfalt op 8 februari 2022, op het perceel Zwarteweg ter hoogte van Mendelstraat ( Z22-005984), verzonden 3 februari 2022. Tegen de afgifte van deze ontheffing kunt u bezwaar maken. Hoe u dat moet doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie.
VERKEERSBESLUITEN
Op 1 juli 2021 is de Wet elektronische publicaties (Wep) in werking getreden. Vanaf die datum worden verkeersbesluiten niet meer in de Staatscourant gepubliceerd, maar in het Gemeenteblad bekendgemaakt. Hieronder vindt u een attendering van verkeersbesluiten die recent in het Gemeenteblad zijn gepubliceerd. U kunt deze verkeersbesluiten raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. Informatie over de mogelijkheid van het indienen van een bezwaarschrift en de termijn waarbinnen dat mogelijk is vindt u in het verkeersbesluit.
- Tijdelijke verlegging weggedeelte – Hornweg ter hoogte van perceel nummer 34
TER INZAGE:
t/m 10 februari 2022: verlening omgevingsvergunning Dorpsstraat naast 135 Aalsmeer (z21-042638) met de daarbij behorende stukken
t/m 24 februari 2022: gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan ‘Uiterweg-Plasoevers 2021’ (z19-006733) met de bijbehorende stukken
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer Tel. 0297 – 387575 – fax 0297 – 387676
De gemeente is ook bereikbaar via het lokale nummer: 140297 Email: info@aalsmeer.nl Website: www.aalsmeer.nl