Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 20 2025
UITNODIGING VOOR HET BIJWONEN VAN DE RAADSVERGADERING OP DONDERDAG 22 MEI 2025, IN DE RAADZAAL VAN HET RAADHUIS VAN AALSMEER. AANVANG: 20.00 UUR.
RAAD | ||
Raadzaal | ||
Tijd | Agendapunt | Onderwerp |
20.00 | R-1. | 1. Opening door de voorzitter, de heer G.E. Oude Kotte
2. Vaststelling van de agenda 3. Vaststelling van het verslag van de raadsvergadering van 27 maart 2025 en 3 april 2025 4. Vaststelling van de lijst ingekomen stukken 5. Actieve informatie uit het college 6. Mededelingen vanuit de fracties |
AKKOORDSTUKKEN | ||
20.05 | R-2. | Vaststellen Tijdelijke Alternatieve Maatregelen – Omgevingsplan hoofdstuk 22b – Uiterweg 351ws |
R-3. | Vaststellen Integraal Veiligheidsplan (IVP) 2025 – 2026 Gemeente Aalsmeer | |
R-4. | Eindconcept Regionaal Risicoprofiel 2025-2028, Eindconcept VrAA, beleidsplan Buiten Gewoon Veilig 2025-2028 en het Eindconcept Dekkingsplan Brandweer Amsterdam-Amstelland 2025-2028 van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (VrAA) | |
R-5. | Kadernota 2026 en Ontwerpbegroting 2026-2029 Vervoerregio Amsterdam (VRA) | |
BEHANDELSTUK | ||
20.10 | R-6. | Vaststellen Verkeerscirculatieplan |
20.55 | R-7. | Vaststellen Masterplan Energie |
21.30 | R-8. | Rapportage Rekenkamer inzake subsidieverstrekking |
21.50 | R-9. | Opzet en installatie jongerenraad in 2025 |
BENOEMINGEN | ||
22.10 | R-10. | Benoeming lid raadsledenplatform Amstelland-Meerlanden |
22.15 | R-11. | Dankwoord aan wethouder W. Kikkert |
22.35 | R-12. | Benoeming wethouder |
22.45 | R-13. | Toelating en installatie raadslid D66 |
22.55 | R-14. | Vragenkwartier |
SLUITING |
SOCIAAL LOKET
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak belt u 0297 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur). Een afspraak maken kan ook via sociaalloket@aalsmeer.nl.
Inloopspreekuren zonder afspraak
U kunt ook zonder afspraak langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om toch een afspraak te maken, als dit mogelijk is.
Waarvoor gaat u naar het Sociaal Loket?
Het Sociaal Loket is er voor al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat. Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT
AANVRAGEN ONTVANGEN
– Oosteinderweg 287B, het vervangen van de bestaande kassen door bedrijfsgebouwen
– Aalsmeerderweg 360, het maken van een in- en uitrit met damduiker
– Oosteinderweg 344, het verbouwen van de woning en het optoppen van de aanbouw
– Lisdoddestraat 112, het maken van een aanbouw met verdieping aan de zijkant van de woning
– Raadhuisplein 7, het plaatsen van een dakkapel aan de achterzijde van de woning
– 1e J.C. Mensinglaan 39, het plaatsen van een nokverhoging aan de achterzijde van de woning en een dakkapel aan de
voorzijde
– IJsvogelstraat 33, het plaatsen van een dakkapel en dakopbouw aan de voorzijde van de woning
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Kudelstaartseweg 169, het vervangen van de bestaande woning
– Witteweg 5, het plaatsen van een accu voor het opslaan van zonne-energie
– Aalsmeerderweg 360, het vervangen van de bestaande woning
VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Mastweg 10, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
– Praamplein 6, het plaatsen van een bouwafval container voor de locatie tot en met 12 mei
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Kudelstaartseweg 32, het bouwen van een woning en het herindelen terrein waaronder het aanpassen van de
waterhuishouding
– Karperstraat 34, het plaatsen van een dakkapel aan de achterzijde van de woning
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:
- Dreef 2 (Z2025-00003556), Lions Badeendenrace 2025 op 29 juni 2025; ontvangen 3 mei 2025
- Raadhuisplein 16/ parkeerplaats (Z2025-00003772) Aalsmeerse Zomeravond op 23 augustus 2025, ontvangen 8 mei
2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
ALCOHOLWET ONTHEFFING (AANVRAAG)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 35 van de Alcoholwet de volgende ontheffing is aangevraagd:
- Kudelstaartseweg 239 (Z2025-00003654) het plaatsen van een tappunt t.b.v. Beachvolleybal evenement op 14 juni
2025, ontvangen 8 april 2025 - Kudelstaartseweg 20 (Z2025-00003578) het plaatsen van een tappunt t.b.v. windsurf wedstrijd op 5 oktober 2025;
ontvangen op 5 mei 2025 - Herenweg 2B (Z2025-00003585, plaatsen van een tappunt t.b.v. Flanherenweg op 22 juni 2025; ontvangen 5 mei 2025
- Ophelialaan 102 (Z2025-00003748) plaatsen van twee tappunten t.b.v. DownTown Ophelia op 21 juni 2025; ontvangen
8 mei 2025
ALCOHOLWET ONTHEFFING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 35 van de Alcoholwet de volgende ontheffing is verleend.
- Beethovenlaan 120 (Z2025-00002974) plaatsen van één tappunt t.b.v. Oudermiddag tijdens kinderkampweekend op
8 juni 2025, verzonden 7 mei 2025 - Kudelstaartseweg 20 (Z2025-00003578) het plaatsen van een tappunt t.b.v. windsurf wedstrijd op 5 oktober 2025,
verzonden 13 mei 2025
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
- Surfeiland en de Westeinderplas (Z2025-00003577) Grote Prijs van Aalsmeer op 5 oktober 2025
- Braziliëlaan 6A (Z2025-00003771) Inclusieve buitenspeeldag op 11 juni 2025
GELUIDHINDER ONTHEFFING*
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening de volgende ontheffing is verleend. In het kader van het frezen en asfalteren op 15 mei 2025, op het perceel Oosteinderweg-Schinkeldijkje (Z2025-00003361) verzonden 13 mei 2025
In het kader van wegwerkzaamheden kruising Legmeerdijk – Kon. Maximalaan van 13 t/m 15 mei 2025, op het perceel kruising van de N231 (legmeerdijk) en N196 (Kon. Maximalaan) (Z2025-00003345) verzonden 13 mei 2025
VERKLARING VAN GEEN BEDENKINGEN
- Route door Aalsmeer (Z2025-00002697) HomeSport Events op 28 en 29 juni 2025, verzonden 9 mei 2025.
De gemeente Aalsmeer heeft een verklaring van geen bedenkingen afgegeven. De gemeente Amsterdam neemt een
eindbesluit over de vergunningaanvraag.
- Route door Aalsmeer (Z2025-00002828) Ronde van de Stelling van Amsterdam op 1 juni 2025, verzonden 13 mei 2025
De gemeente Aalsmeer heeft een verklaring van geen bedenkingen afgegeven. De gemeente Uithoorn en Uitgeest neemt een
eindbesluit over de vergunningaanvraag.
TER INZAGE:
t/m 15 mei 2025:
– het besluit tot vaststelling van het ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken (Z24-090628)
t/m 20 mei 2025:
– concept-evenementenvisie Aalsmeer 2025 ‘evenementen maken we samen!’ (Z25-032108) en de concept-locatieprofielen
t/m 5 juni 2025:
– ter inzage legging ontwerp ‘TAM-omgevingsplan hoofdstuk 22c – perceel naast Aalsmeerderweg 342 en tussen 348 en 354 en
ontwerpbesluit hogere grenswaarde (Z24-062066)
t/m 5 juni 2025:
- ontwerp wijziging TAM-Omgevingsplan hoofdstuk 22h – Uiterweg 93 ws 5 (Z24-00005438)
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nlW www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
GEWIJZIGDE OPENINGSTIJDEN
DONDERDAG 29 EN VRIJDAG 30 MEI
Op donderdag 29 mei (Hemelvaart) en vrijdag 30 mei is het raadhuis gesloten.
MAANDAG 2E PINKSTERDAG
Maandag 9 juni is het raadhuis gesloten.
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop.
U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout.
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM BESCHIKKING |
Korchaník | K. | 09-07-1999 | 07-05-2025 |
Procházka | F. | 04-01-1990 | 07-05-2025 |
Romaniuk | L.D. | 22-06-1987 | 07-05-2025 |
Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar:
Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken.
U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd.
Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?
In het bezwaarschrift zet u:
- uw naam en adres;
- de datum van uw bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
- waarom u het niet eens bent met ons besluit;
- uw handtekening;
- zo mogelijk uw e-mailadres;
- het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.
Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten.
Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM VOORNEMEN |
Zabashta | V.V. | 02-05-1990 | 06-05-2025 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken eenieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer. Vier weken na datum voornemen zal een definitief besluit worden genomen.