Officiële mededelingen 1 mei 2025

Raadhuis (Foto: Archief AV)

Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 18 2025

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE RUIMTE OP DINSDAG 6 MEI 2025, 20.00 UUR

OORDEELSVORMEND
Doel van oordeelsvormende bespreking is dat de raadsfracties de voor- en nadelen van het voorgestelde raadsbesluit hebben verkend en afgewogen en dat het inzichtelijk is voor de commissie aan welke voorwaarden het besluit moet voldoen voor een fractie om hier mee in te kunnen stemmen.

Tijd Agendapunt Onderwerp
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte, mevrouw M.J. Geisler
20.02 2. Vaststelling van de agenda
  3. Actieve informatie uit het college
  4. Mededelingen vanuit de fracties
20.05 5. Vaststellen Verkeerscirculatieplan
21.05 6. Masterplan Energie
22.05 7. Regionale samenwerking
22.15 8. Vragenkwartier
22.30 9. Sluiting

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR OP DONDERDAG 8 MEI 2025, 20.00 UUR

OORDEELSVORMEND
Doel van oordeelsvormende bespreking is dat de raadsfracties de voor- en nadelen van het voorgestelde raadsbesluit hebben verkend en afgewogen en dat het inzichtelijk is voor de commissie aan welke voorwaarden het besluit moet voldoen voor een fractie om hier mee in te kunnen stemmen. 

Tijd Agendapunt Onderwerp
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur,
mevrouw G. Holtrop
20.02 2. Vaststelling van de agenda
  3. Actieve informatie uit het college
  4. Mededelingen uit de fracties
20.05 5. Rapportage Rekenkamer inzake subsidieverstrekking
20.35 6. Opzet en installatie jongerenraad in 2025
21.05 7. Kadernota 2026 en Ontwerpbegroting 2026-2029 Vervoerregio Amsterdam (VRA)
21.35 8. Regionale samenwerking
21.45 9. Vragenkwartier
22.00 10. Sluiting

WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT AANVRAGEN
– Kastanjelaan 17, het vervangen van de erker en het plaatsen van triple glas
– Raadhuisplein 7, het plaatsen van een container van 25-04 t/m 13-05-2025
– Praamplein t.h.v. nr. 1-ws, het plaatsen van een puincontainer van 6 t/m 21 mei 2025
– Charles Gabrijweg en Salomon Dierkenslaan, het aanleggen van twee in- en uitritten

AANVRAGEN INGETROKKEN
– Irenestraat 12, het verplaatsen van de voordeur, het storten van een vloer en het plaatsen van 3 ramen op het huidige
muurtje

BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Helling 33, het plaatsen van een dakopbouw en het verbouwen en verduurzamen van de woning

AANVRAAG BUITEN BEHANDELING GESTELD
– Schweitzerstraat 109, het plaatsen van een afvalcontainer van 12 t/m 28 mei 2025
– Aalsmeerderweg 157A, het afwijken van het omgevingsplan ten behoeve van het vestigen van brouwerij Butcher’s Tears

VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Emmastraat 2, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
– Helling 50, het inrichten van een bouwplaats i.v.m. bouw woning van april t/m december 2025
– Samoaweg 16, het bouwen van een bedrijfspand, het plaatsen van een erfafscheiding en het maken van een mandelige weg
in aansluiting op de Samoaweg

BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Marsstraat 7, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning

WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden. Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.

EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV  de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:

  • Kudelstaartseweg 22 (Z2025-00003236), 12,5 jarig huwelijkfeest (privéfeest) op 21 juni 2025; ontvangen 22 april 2025

EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV  de volgende evenementenvergunning is verleend.

  • Dreef 7 (Z2025-00001353) Fiets spektakel / Dikke banden race op 25 mei 2025, verzonden 28 april 2025

COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.

GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:

  • Kudelstaartseweg 22 (Z2025-00003135) Teambuilding op 16 juni 2025
  • Ophelialaan (Z2025-00001123) DownTown Ophelia op 21 juni 2025

GELUIDHINDER ONTHEFFING***
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening de volgende ontheffing is aangevraagd:

  • In het kader van het frezen en asfalteren op de kruising Oosteinderweg-Schinkeldijkje (Z2025-00003361), ontvangen 28 april 2025
  • In het kader van het wegwerkzaamheden van 13 t/m 15 mei 2025, op de kruising Legmeerdijk – Kon. Maximalaan (Z2025-00003345), ontvangen 25 april 2025.

TER INZAGE:
t/m 15 mei 2025:
het besluit tot vaststelling van het ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken (Z24-090628)

t/m 20 mei 2025:
– concept-evenementenvisie Aalsmeer 2025 ‘evenementen maken we samen!’ (Z25-032108) en de concept-locatieprofielen

t/m 5 juni 2025:
– ter inzage legging ontwerp ‘TAM-omgevingsplan hoofdstuk 22c – perceel naast Aalsmeerderweg 342 en tussen 348 en 354’
en ontwerpbesluit hogere grenswaarde (Z24-062066)

t/m 5 juni 2025:
-ontwerp wijziging TAM-Omgevingsplan hoofdstuk 22h – Uiterweg 93 ws 5 (Z24-00005438)

GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG  Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl

Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis

Openingstijden raadhuis           
ma, di, do                 08.30 – 14.00 uur
Woensdag                08.30 – 19.30 uur
vrijdag                      08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.

Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do                 08.30 – 17.00 uur
vrijdag                      08.30 – 12.30 uur

Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575

Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.  Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.

Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Iixi-app

AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag:         08.00-16.30 uur
zaterdag:                            09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl 

SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl

WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft  een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen  www.wijkoverlegaalsmeer.nl

DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.

AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.

INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.

De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.

BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.

Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.

VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.

VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.

Geslachtsnaam Voorletters Geboortedatum Datum voornemen
  Hall M.J. 09-03-1965 22-04-2025
  Hall M.J. 22-11-1995 22-04-2025
  Hall J.W. 18-03-1997 22-04-2025
  Hall A.D. 21-07-1965 22-04-2025
  Muhiden A.A. 01-01-1985 22-04-2025

Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer. Vier weken na datum voornemen zal een definitief besluit worden genomen.

GEWIJZIGDE OPENINGSTIJDEN MAANDAG 5 MEI:
Op maandag 5 mei is raadhuis Aalsmeer gesloten i.v.m. Bevrijdingsdag.

DONDERDAG 29 EN VRIJDAG 30 MEI
Op donderdag 29 mei (Hemelvaart) en vrijdag 30 mei is het raadhuis gesloten.

MAANDAG 2E PINKSTERDAG
Maandag 9 juni is het raadhuis gesloten.

SOCIAAL LOKET
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak belt u 0297 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur). Een afspraak maken kan ook via sociaalloket@aalsmeer.nl.

Inloopspreekuren zonder afspraak
U kunt ook zonder afspraak langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om toch een afspraak te maken, als dit mogelijk is.

Waarvoor gaat u naar het Sociaal Loket?
Het Sociaal Loket is er voor al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.

INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *




 

banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
adv flower art 1
historische tuin
adv NOA tekst
adv veiling KVK
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
adv flower art 1
historische tuin
adv NOA tekst
adv veiling KVK