Sinds 15 september is de Kaagbaan weer in gebruik, nadat er twee weken onderhoud aan is gepleegd. De blijdschap zal van korte duur zijn, daar op 27 oktober dezelfde baan weer dicht gaat. Voor een periode van maar liefst dertien weken, vanwege onderhoud aan rijbaan A8. Het behoeft nauwelijks toelichting dat het vliegverkeer daardoor vooral gebruik zal gaan maken van de Aalsmeerbaan en de Zwanenburgbaan, wanneer gestart en geland moet worden in of vanuit zuidelijke richting.
Rijbaan A8 maakt deel uit van een dubbele rondweg. Met de afsluiting van de A8 is een van de rijbanen niet beschikbaar en moet het taxiënd verkeer allemaal gebruik maken van en en dezelfde baan. Het gevolg hiervan is dat er tweerichtingsverkeer ontstaat op een van de drukste kruispunten op de luchthaven. Er kan alleen maar getaxied worden naar de Kaagbaan of de Aalsmeerbaan. En omdat er niet tegelijkertijd gevlogen kan worden van en naar de Kaagbaan en Zwanenburgbaan, kiest Schiphol ervoor om de Aalsmeerbaan vaker in te zetten.
7 reacties
Vanmorgen rond half 7 gewekt door de eerste stijgende vliegtuigen over ons dak en de tuin. Niks wat langer slapen of in de tuin bezig zijn. Herrie! Elf uur later en minstens 330 vliegtuigen later denk ik: Die portie van 500 per dag halen we wel weer. Zucht! Weet iemand het uit-knopje bij Schiphol?
Het spijt ons voor de overlast zegt Schiphol. Het hele jaar door al regelmatig ver voor 7 uur en na 22.30.overkomende vliegtuigen .Daar hoor hoor je Schiphol niet over.Van mij mag de Kaagbaan dicht blijven Hebben we s.morgen.s vroeg geen last meer van de vliegtuigen.Schande Schiphol .Je klacht melden bij bas.Het blijkt wel dat je daar ook niets aan hebt
.Henk de vries
Ben benieuwd of het eens rustig blijft tussen 22.30 u en 7.00 u .Ik geloof er geen moer van. Ze kunnen toch ook via een taxibaan opstijgen.????
Van 7.00 tot 22.30….pfff….was dat maar waar. Afgelopen weken 6 uur, half 7 en na 00 uur werd er ook nog vrolijk gevlogen. En dat van eind oktober tot half december. weer. Echt niet normaal meer!
Aangezien de Kaagbaan officieel de “preferente baan” is, MOET deze bij keuzemogelijkheid ten allen tijde ingezet worden in plaats van de Aalsmeerbaan! Zie afspraken Alderstafel! Aangezien nu kennelijk sprake van een keuze is, is het inzetten van de Aalsmeerbaan in strijd met de afspraken! Aalsmeerders hoeven dit niet te accepteren!
BAS en Cora van harte welkom in bovengenoemde periode.. En ik kom dan graag in het huis van Cora slapen.
Tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid. Ik ga een vlieger kopen!