4316 moorkoppen gegeten, € 2158 naar KiKa

Vele Aalsmeerders en Kudelstaarters hebben, voor het goede doel KiKa, een Müller Multi Moorkop gegeten. En voor sommigen zal het vast niet bij eentje gebleven zijn, want ze waren heerlijk (aldus de redactie van Aalsmeer Vandaag). De actie kreeg veel bekendheid in het dorp.

Vanmiddag kon een trotse Sven Müller van Banketbakkerij Tearoom Ab Müller bekendmaken dat er deze week maar liefst 4316 moorkoppen zijn verkocht. Ze zijn goed voor een donatie van € 2158 aan KiKa, want per moorkop was € 0,50 daarvoor bestemd.

Maandag begon het voorzichtig met 608 stuks, dinsdag werden dat er 656, woensdag aten 662 mensen een moorkop en donderdag werd een superdag voor de actie, want toen werden er totaal 1192 moorkoppen gekocht. Vrijdag was ook een goede dag met 986 stuks en zaterdag waren het vooral particulieren, die 213 moorkoppen kwamen halen.

Uitdelen
Een aantal lokale bedrijven steunden deze actie in het bijzonder. Zo was Installatiebedrijf P. Hoekwater op het idee gekomen om 500 moorkoppen uit te delen bij verschillende voorzieningen van Stichting Ons Tweede Thuis. Sven Müller was er bij toen er getrakteerd werd. “Het feit dat deze mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking iets kregen was al speciaal, maar iedereen vond het nog lekker ook,” aldus de banketbakker.

Na een bezoekje aan Ons Tweede Thuis werden het Zorgcentrum en het Kloosterhof aangedaan, want bijvoorbeeld Stevaco Vastgoed vond dat meer mensen moesten kunnen meegenieten van deze ludieke actie. Trakteren = doneren tenslotte. “The Dutch Flower Group heeft ook 500 moorkoppen gekocht om op de veiling uit te delen, waar wij natuurlijk erg blij mee zijn,” zei Müller.

Gezamenlijke actie
Banketbakkerij Tearoom Ab Müller werd bij de KiKa-actie gesteund door Multi Supplies, Loogman Tanken & Wassen, Kees Markman Pro Audio en Event Support Holland. Het drukken van posters en flyers, kortingsacties en borden langs de weg – de initiatiefnemers van de banketbakkerij werden geholpen. “Wij zijn uiteraard erg dankbaar voor hun steun, maar nog meer met alle mensen en bedrijven die een moorkop bij ons hebben gekocht.” Vorig jaar werden er 2250 moorkoppen verkocht, waarvan € 0,50 naar de organisatie Kinderen KankerVrij ging. Dit jaar dus 4316. Wat mogen we volgend jaar verwachten?

Foto's Arjen Vos. Foto boven: Enthousiasme bij Dagcentrum Amstel-Meer, bakker Sven Müller staat rechts. Foto onder: uitdelen bij het Kloosterhof
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel