Nul-punt-nul

Eerlijk toegeven. Mijn eerste reactie was een onweerstaanbare lachbui. Want het IS leuk. Sorry, ik moet nog steeds lachen als ik er aan denk. Ik zal het proberen uit te leggen.

Stel je voor, ik zit rustig op de bank de krant te lezen (op mijn tablet natuurlijk) en daar hoor ik ineens de brievenbus klepperen. Ik liep dus nieuwsgierig naar de voordeur en vond daar een klein reclamefoldertje op de mat. En toen ik dat las… nou ja, ik moest me echt even vasthouden aan de muur.
Natuurlijk, als nieuwe technieken niet werken, moet je niet aarzelen om terug te grijpen op de oude. Ik bedoel, in tijden van brandstofschaarste lieten sommige mensen hun auto trekken door een paard. Dat is heel effectief, want je rijdt wel. Maar het ziet er wel heel gek uit. Niet dan? Nou, dit foldertje was net zoiets als een auto met een paard er voor., echt heel erg nul-punt-nul. Want stel je voor. Toen ik dat foldertje van de mat raapte, toen las ik dus dat het reclame was voor een – mensenlief, wat heb ik gelachen – voor een website.
Ja, een website! De makers van www.aalsmeervandaag.nl maakten reclame door huis aan huis een foldertje te bezorgen… Is het geen giller?

Maar toen ik uitgelachen was, realiseerde ik me dat dit nog helemaal niet zo’n gek idee was. Sterker nog, het was eigenlijk niet om te lachen, het was gewoon een heel goed en effectief idee. Want ik ben WEL gaan kijken op www.aalsmeervandaag.nl. En ik vond het best interessant wat ik daar las, dus sindsdien neem ik er regelmatig even een kijkje. Sterker nog, ik schrijf er nu zelfs een column over. En dat had ik dus allemaal niet gedaan als ik toen niet dat foldertje in de bus had gekregen. Dus… wat nou nul-punt-nul?

 

 

Lees vorig bericht

Filmmuziek bij Vrijdagavondcafé

Lees volgend bericht

Column: nul-punt-nul


Plaats reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *