Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 02 2025
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID 21 JANUARI
Op dinsdag 21 januari zijn we telefonisch bereikbaar tot 16.00 uur.
AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE RUIMTE OP DINSDAG 14 JANUARI 2025, 20.00 UUR
BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna. Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.
Tijd | Agendapunt | Onderwerp |
20.00 | 1. | Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte, mevrouw M.J. Geisler |
20.02 | 2. | Vaststelling van de agenda |
3. | Actieve informatie uit het college | |
4. | Mededelingen vanuit de fracties | |
20.05 | 5. | Vaststellen Gebiedsvisie Kudelstaart |
21.00. | 6. | Vaststellen Uitgangspuntennotitie Schinkelpolder |
21.45 | 7. | Projectnota Bilderdammerweg 6-30, Beeldkwaliteitsplan en grondexploitatie |
22.15 | 8. | Bindend advies voor de zendmast aan de Braziliëlaan nabij 6A in Aalsmeer |
22.45 | 9. | Regionale samenwerking |
22.55 | 10. | Sluiting |
AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR OP DONDERDAG
16 JANUARI 2025, 20.00 UUR
BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna. Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.
Tijd | Agendapunt | Onderwerp |
20.00 | 1. | Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur, de heer D. van Willegen |
20.02 | 2. | Vaststelling van de agenda |
3. | Actieve informatie uit het college | |
4. | Mededelingen vanuit de fracties | |
20.05 | 5. | Burgerinitiatief inzake aansluiting bij SDG/Global Goals van de Vereniging Nederlandse Gemeenten |
20.35 | 6. | Presentatie Rekenkamer Aalsmeer inzake onderzoek energiebesparingsplicht |
21.15 | 7. | Vaststellen Woonwelzijnzorgvisie |
22.00 | 8. | Wijzigingsbesluit Verordening Maatschappelijke ondersteuning Aalsmeer 2017 |
22.30 | 9. | Regionale samenwerking |
22.40 | 10. | Sluiting |
AANVRAGEN ONTVANGEN:
– Mendelstraat 44, het plaatsen van een container
– Oosteinderweg 401, het plaatsen van een dakkapel en dakraam en het vernieuwen van het kozijn
VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Aalsmeerderweg 162, het plaatsen van een dakopbouw en een overkapping, het uitbreiden van de woning aan de achterzijde en de rechterzijgevel en het wijzigen van de woning en de garage.
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Cyclamenstraat 56, het plaatsen van een dakopbouw aan de achterzijde van de woning
– Margrietstraat 10, het plaatsen van een dakkapel op de achtergevel van woning op de 2de verdieping
– Marconistraat 23, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Mastweg 13, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:
- Kudelstaartseweg 239 (eind van de optocht) (Z2024-00006143) Carnavalsoptocht Poelgilderdam op 2 maart 2025,
ontvangen 30 december 2024
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
AANKONDIGING VERWIJDERD VOERTUIG
Op de volgende locatie stond al geruime tijd het onderstaande voertuig: Op de Ringvaartzijde ter hoogte van perceelnummer 13
- Belgische Opel Corsa, grijs van kleur.
- Kenteken 1-XGF-381, inmiddels zijn de kentekenplaten vermoedelijk van het voertuig af gestolen. Het voertuig is dan ook zonder kentekenplaten weggehaald.
Er is bestuursdwang toegepast op grond van artikel 5:5 “Voertuigwrakken”, van de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Aalsmeer:
- Het is verboden een voertuig dat rij-technisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk
verwaarloosde toestand verkeert op de weg te parkeren.
De eigenaar wordt verzocht zich zo spoedig mogelijk contact op te zoeken met team Handhaving Openbare Buitenruimte (HOR) van de gemeente Amstelveen, telefoon 020 – 540 49 11.
Naar aanleiding van artikel 5.29 tot en met 5.31 van de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB) heeft de gemeente bestuursdwang toegepast door het voertuig op 27-12-2024 van de openbare weg te verwijderen, op te slaan en zo nodig te verkopen of vernietigen.
Het voertuig is tevens in het kader van artikel 172 lid 2 en 3 van de gemeentewet verwijderd. De rechthebbende krijgt de gelegenheid dit object af te halen tot 28-03-2025.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met team HOR van de gemeente Amstelveen telefoon 020 – 540 49 11.
AANKONDIGING VERWIJDERD VOERTUIG
Op de volgende locatie stond al geruime tijd het onderstaande voertuig: Op de Weteringstraat ter hoogte van perceelnummer 17
- Poolse Mercedes Sedan, blauw/grijs van kleur.
- Kenteken TSA7309A
Er is bestuursdwang toegepast op grond van artikel 5:5 “Voertuigwrakken”, van de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Aalsmeer:
- 1. Het is verboden een voertuig dat rij-technisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op de weg te parkeren.
De eigenaar wordt verzocht zich zo spoedig mogelijk contact op te zoeken met team Handhaving Openbare Buitenruimte (HOR) van de gemeente Amstelveen, telefoon 020-540 4911.
Naar aanleiding van artikel 5.29 tot en met 5.31 van de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB) heeft de gemeente bestuursdwang toegepast door het voertuig op 27-12-2024 van de openbare weg te verwijderen, op te slaan en zo nodig te verkopen of vernietigen.
Het voertuig is tevens in het kader van artikel 172 lid 2 en 3 van de gemeentewet verwijderd. De rechthebbende krijgt de gelegenheid dit object af te halen tot 28-03-2025.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met team HOR van de gemeente Amstelveen telefoon
020-540 49 11.
AANKONDIGING VERWIJDERD VOERTUIG
Op de volgende locatie stond al geruime tijd het onderstaande voertuig: Op de Marconistraat ter hoogte van perceelnummer 10a
- Poolse Opel Vivaro, blauw van kleur.
- Kenteken SPS49860
Er is bestuursdwang toegepast op grond van artikel 5:5 “Voertuigwrakken”, van de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Aalsmeer:
- 1. Het is verboden een voertuig dat rij-technisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op de weg te parkeren.
De eigenaar wordt verzocht zich zo spoedig mogelijk contact op te zoeken met team Handhaving Openbare Buitenruimte (HOR) van de gemeente Amstelveen, telefoon 020-540 4911.
Naar aanleiding van artikel 5.29 tot en met 5.31 van de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB) heeft de gemeente bestuursdwang toegepast door het voertuig op 27-12-2024 van de openbare weg te verwijderen, op te slaan en zo nodig te verkopen of vernietigen.
Het voertuig is tevens in het kader van artikel 172 lid 2 en 3 van de gemeentewet verwijderd. De rechthebbende krijgt de gelegenheid dit object af te halen tot 28-03-2025.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met team HOR van de gemeente Amstelveen telefoon
020-540 49 11
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG AalsmeerT 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN.
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM BESCHIKKING |
Koreniuk | A. | 16-07-1987 | 02-01-2025 |
Pacocha | Z. | 02-05-1962 | 02-01-2025 |
Waheed | A. | 20-09-1968 | 02-01-2025 |
de Jong | R.F. | 07-11-1991 | 02-01-2025 |
Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken. U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?
In het bezwaarschrift zet u:
- uw naam en adres;
- de datum van uw bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
- waarom u het niet eens bent met ons besluit;
- uw handtekening;
- zo mogelijk uw e-mailadres;
- het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.
Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM VOORNEMEN |
Liami | D. | 28-07-1984 | 31-12-2024 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.
Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.
Eén reactie
De Gemeente heeft voor 2025 de watertoeristenbelasting voor kleinere boten met 83% verhoogd.
Betaalde iemand met een roeiboot of eenvoudige open zeilboot in 2024 E50,79 belasting. Het is 2025 verhoogd naar E92,93.
Het is bijna een verdubbeling.
Is dit nu echt nodig of heeft de Gemeente in de watersporter een “melkkoe”
gevonden.