Door: redactie. Officieel was het geen braderie maar de sfeer die afgelopen zaterdag in dorp hing, was onmiskenbaar die van de traditionele eerste zaterdag van september. De dag waarop normaal de corosbraderie plaats vindt. Zowel ondernemers uit Aalsmeer Centrum als het winkelend publiek kunnen terugkijken op een geslaagde ‘Koopjesdag’, zoals deze dag was omgedoopt.
Veel winkeliers pakten flink uit en maakten er voor hun eigen deur een ‘mini-braderietje’ van. Tafels en rekken met uitverkoopspullen, optredens en zelfs een springkussen zorgden ervoor dat er veel mensen in de Zijdstraat te vinden waren. Op het Molenplein was het de Zingende DJ Dennis Wijnhout die met zijn muziek en optredens voor reuring zorgde. Eetcafé De Zwarte Ruiter stond met een pizzaoven en een foodtruck waar pizza’s en poffertjes gehaald konden worden. Zo ontstond er een horeca-pleintje voor de Korenmolen waar mensen dankbaar gebruik van maakten. Kinderen konden zich vermaken op het springkussen of bij één van de spelletjes. Steltlopers liepen door de straten om kleine cadeautjes uit te delen met daarop het nieuwe logo van Aalsmeer Centrum en de Swing Dixieband entertainde de bezoekers van dorp lopende.
Minuut gratis winkelen
Om het extra feestelijk te maken en te vieren dat Meer Aalsmeer voortaan Aalsmeer Centrum heet, was er een Rad van Fortuin met vele prijzen, waaronder cadeaubonnen, gratis toegangskaartjes van Floriworld en gratis shirtbedrukking. De hoofdprijs van één minuut gratis winkelen bij Albert Heijn Praamplein werd gewonnen door Ellen Neelissen, de Ray-ban zonnebril van Eyecare Ed Kriek Optiek ging naar Henny Werkwijn en John van de Polder won het Tommy Hilfiger horloge beschikbaar gesteld door Sparnaaij Juweliers.
Foto’s Arjen Vos, zie ook de gallery onder de advertentie van Aalsmeer Centrum