KAS Magazine toont hoe kleurrijk glastuinbouw is

Jacco Strating (Foto pr)

AalsmeerVandaag geeft wekelijks een podium aan ondernemers die betrokken zijn bij de BusinessClub van FC Aalsmeer. In een kort interview vertellen deze ondernemers wie ze zijn en wat hun motivatie is en geven ze een inkijkje achter de schermen van hun bedrijf. Vandaag de beurt aan Jacco Strating, uitgever en eigenaar van vakblad KAS Magazine. 

Door: Nikki de Boer. KAS Magazine wil de trots en innovatiekracht van de Nederlandse glastuinbouw uitdragen. De sector is wereldwijd koploper en verdient daarom een vakmagazine dat niet alleen sterk is op de inhoud, maar door aandacht te besteden aan hoogwaardige fotografie en vormgeving, ook laat zien hoe kleurrijk de glastuinbouw is.

Wie is Jacco Strating?
Jacco Strating was lange tijd woonachtig in Leiden en woont en werkt momenteel in Zoetermeer. Hij is getrouwd en heeft twee kinderen. Jacco volgde een opleiding Journalistiek in Utrecht en kwam na zijn studie bij toeval terecht in de glastuinbouw, waar hij achtereenvolgens werkte voor Vakblad AGF en Weekblad Groenten & Fruit.

In 2009 werd Jacco benaderd om mee te werken aan de opzet van een nieuwe vaktitel, genaamd KAS Magazine. Een kans die hij met beide handen greep. KAS Magazine wordt gemaakt voor professionele ondernemers in de Nederlandse glastuinbouw. Tien jaar lang was Jacco hoofdredacteur, in 2019 nam hij het bedrijf over.

KAS Magazine wordt gemaakt met een klein team van gespecialiseerde en betrokken freelancers. Zij hebben affiniteit met de glastuinbouw en met het maken van mediaproducten. Hoewel zij niet in vaste dienst zijn, maken zij wel nadrukkelijk deel uit van de KAS-organisatie en dragen dat ook vol trots uit.

Glossy
KAS Magazine wordt vier keer per jaar uitgegeven en verzonden naar ruim 4000 adressen. Het is een glossy magazine van minstens 100 pagina’s, gericht op ondernemerschap binnen de glastuinbouw. Elk jaar in december verschijnt een speciale editie van maar liefst 150 tot 200 pagina’s. Deze uitgave staat in het teken van ‘werken in de tuinbouw’ en wordt tevens verzonden naar meer dan 2000 studenten in Nederland. Op die manier wordt al in een vroeg stadium een connectie gemaakt met de werknemers van de toekomst en kunnen zij kennismaken met de veelzijdigheid en innovatiekracht van de glastuinbouw.

Focus op belangrijke thema’s
Naast het magazine organiseert KAS ook zakelijke events en wordt in opdracht content geproduceerd voor bedrijven en organisaties, zowel tekstueel als fotografie en video en zowel binnen als buiten de glastuinbouw. Het mediabedrijf onderscheidt zich door kwaliteit in de breedste zin van het woord. KAS Magazine wil inhoudelijke verhalen delen met de lezers, maar heeft daarbij ook oog voor vormgeving en fotografie. Het doel is telkens weer om een vakmagazine te maken dat meerwaarde biedt aan ondernemers. Door weg te blijven van de actualiteit van de dag, maar te focussen op de belangrijkste thema’s binnen de glastuinbouw, zijn de magazines tijdloos en blijven zij over een langere periode relevant voor de doelgroep. Bedrijven en organisaties kunnen een partnerschap aangaan met KAS Magazine, maar ook op losse basis redactioneel en commercieel samenwerken.

Uitdagingen
Voor KAS Magazine is de belangrijkste uitdaging dat het goed blijft gaan met de sector. De glastuinbouw is sterk onderhevig aan ontwikkelingen in de maatschappij. Als de sector onder druk staat, merkt KAS Magazine dat ook aan de bestedingen van bedrijven en organisaties. Tegelijkertijd worden ondernemers in lastige tijden ook geholpen doordat innovaties en ontwikkelingen in KAS Magazine onder de aandacht worden gebracht. Daarmee wil KAS Magazine het verschil maken voor lezers én partners.

‘Over de schutting kijken’
Aalsmeer is een belangrijke regio voor KAS Magazine, door de aanwezigheid van veel tuinbouwondernemers in het gebied. Door lid te zijn van de Business Club wil KAS Magazine de betrokkenheid met deze regio benadrukken en een bijdrage leveren aan het verbinden van ondernemers, studenten en andere partijen. Waar ondernemers geneigd zijn om alleen collega’s uit de eigen sector op te zoeken, is het volgens Jacco juist ook belangrijk om ‘over de schutting te kijken’ en te leren van andere sectoren. Op die manier kun je elkaar helpen en versterken.

Tot slot wilt Jacco Strating meegeven dat het belangrijk is dat je doet wat je leuk vindt. Want als je dingen doet waar je plezier in hebt, zul je gemotiveerder aan het werk gaan en zal het resultaat uiteindelijk ook beter zijn. Verlies je het plezier in je werk, ga dan tijdig op zoek naar nieuwe prikkels en uitdagingen.

KAS Magazine
Industrieweg 12
2712 LB Zoetermeer
www.kasmagazine.nl
06-18827446

Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin