Officiële mededelingen 20 februari 2025

Raadhuis (Foto: Archief AV)

Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 8 2025

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE RUIMTE OP DINSDAG 25 FEBRUARI 2025,
20.00 UUR
 

BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna. Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.

TIJD AGENDAPUNT ONDERWERP
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte, mevrouw M.J. Geisler
20.02 2. Vaststelling van de agenda
3. Actieve informatie uit het college
4. Mededelingen vanuit de fracties
20.05 5. Vaststellen Gebiedsvisie Kudelstaart
21.05 6. Vaststellen Uitgangspuntennotitie Schinkelpolder
22.05 7. Vaststellen Tijdelijke alternatieve maatregelen (TAM) – omgevingsplan
hoofdstuk 22d – Bodem Aalsmeer
22.20 8. Geluidbeleid bij nieuwe ontwikkelingen
22.40 9. Notitie Beeldende Kunst Aalsmeer 2025
23.10 10. Regionale samenwerking
23.20 11. Sluiting

AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR OP DONDERDAG
27 FEBRUARI 2025, 20.00 UUR
 

BEELDVORMEND
Fracties kunnen hun vragen indienen tot 12 uur op de vrijdag voor de vergadering. Het college beantwoordt de vragen op de dinsdag daarna. Het doel van een beeldvormende vergadering is dat alle deelnemers dezelfde informatie hebben over een voorstel.

TIJD AGENDAPUNT ONDERWERP
20.00 1. Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur,
mevrouw G. Holtrop
20.02 2. Vaststelling van de agenda
3. Actieve informatie uit het college
4. Mededelingen vanuit de fracties
20.05 5. Presentatie Veiligheidsbeeld 2024 inclusief de verkeersveiligheid
21.05 6. Nieuwbouw brandweerkazerne Aalsmeer
21.30 7. Verordening Jeugdhulp Aalsmeer 2025
22.00 8. Beleidsplan schuldhulpverlening
22.30 9. Regionale samenwerking
22.40 10. Sluiting

Kennisgeving voornemen wijziging Omgevingsplan TAM-Omgevingsplan hoofdstuk 22f-
Bilderdammerweg 6-20 (Z24-092670)
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer maken, gelet op artikel 16.29 van de Omgevingswet en artikel 10.2 van het Omgevingsbesluit, bekend dat een wijziging van het Omgevingsplan gemeente Aalsmeer wordt voorbereid voor de locatie Bilderdammerweg 6-20. Op dit moment liggen er geen stukken ter inzage en is er nog geen gelegenheid om een zienswijze in te brengen.

Plan
Op de locatie Bilderdammerweg 6-20 zullen 8 grondgebonden woningen worden gerealiseerd met parkeren en groen.

TAM-Omgevingsplan
Op 1 januari 2024 is de Omgevingswet in werking getreden. Per gemeente is er een omgevingsplan voor het grondgebied. In dit omgevingsplan staan onder meer regels die ontwikkelingen mogelijk maken en tegelijkertijd de fysieke leefomgeving beschermen. Om de voorliggende wijziging mogelijk te maken, maakt de gemeente Aalsmeer gebruik van de tijdelijke alternatieve maatregel (TAM) omgevingsplan. Een TAM-omgevingsplan wijzigt het omgevingsplan juridisch, maar de regels worden technisch niet geïntegreerd in het omgevingsplan.

Participatie
Op 29 februari 2024 heeft er een informatieavond plaatsgevonden voor omwonenden en belangstellenden.
De concept projectnota Bilderdammerweg 6-30 (en het concept beeldkwaliteitsplan) heeft van 5 september t/m 10 oktober 2024 ter inzage gelegen voor inspraak. De raad heeft de projectnota op 13 februari vastgesteld.

Vervolg
Momenteel wordt er gewerkt aan een ontwerp omgevingsplan voor dit project. Zodra de stuken inhoudelijk akkoord zijn wordt het ontwerp TAM-omgevingsplan ter inzage gelegd. Tijdens de terinzagelegging van 6 weken heeft een ieder de mogelijkheid om te reageren op het ontwerp TAM-omgevingsplan, door het naar voren brengen van zienswijzen. Deze publicatie moet worden opgevat als de kennisgeving als bedoeld in artikel 16.29 van de Omgevingswet.

AANVRAGEN ONTVANGEN:
– Huygensstraat voor huisnr. 5, het plaatsen van een bouwkeet en vuilcontainer op parkeerterrein van 31 maart t/m 06 juni 2025
– Boerhaavehof 1, het plaatsen van een lucht/water warmtepomp op het dak van gebouw Boerhaavehof
– Claes Stierpweg 1, het plaatsen van een dakkapel aan de achterzijde van de woning
– Oosteinderweg 110, het plaatsen van tweedehands kassen en het saneren van grond op het achterterrein
– Helling 33, het plaatsen van een dakopbouw en het verbouwen en verduurzamen van de woning
– Kudelstaartseweg 156, het wijzigen/verbreden van de bestaande in- en uitrit
– Praamplein 4A, het vervangen van de schuifdeuren in de pui door een deur met zijlichten
– Sierteeltstraat, kad. perc. AMR03B10834, het plaatsen van een bouwbord op de grasvlakte tot 31-12-2028
(verlenging)

AANVRAGEN INGETROKKEN
– Lorentzhof 26, het vervangen van de dakkapel aan de voorzijde van de woning
– Aalsmeerderweg 360, het maken van een dam/duiker en het aanleggen van een in- en uitrit
– Legmeerdijk 169D, het plaatsen van lichtreclame
– Kudelstaartseweg 90, het kappen van 2 bomen t.b.v. de aanleg van trottoir en inritten
– Mr. Jac. Takkade 3, het bouwen van een nieuwe opslaghal naast een bestaande hal

BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Uiterweg 311, het wijzigen van de oppervlakte, interne indeling, gevelindeling, dak en bijbehorende bouwwerken
en het bouwen van een kelder.

VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Drie Kolommenplein 23 t/m 41, het plaatsen van een puincontainer en steiger van 10-03-2025 t/m 10-5-2025
– Hornweg 287, het isoleren van de buitengevel van bestaande woning, d.m.v. aanbrengen 120 mm grijze
eps-beplating en afwerken met stuc.

VERGUNNING AFGEWEZEN (REGULIERE PROCEDURE)
– Legmeerdijk naast nr. 125, het bouwen van 134 opslagboxen en het plaatsen van een hekwerk

BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Mendelstraat 44, het plaatsen van een container

WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.

EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV  de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:

  • Dreef 7 (Z2025-00001007) circus Renz Berlin op 17 april 2025 tot 27 april 2025, ontvangen 7 februari 2025
  • Zonnedauwlaan 59 (Z2025-00001184), Reunie Antoniusschool 115 jaar op 12 april 2025; ontvangen 14 februari
    2025

EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV  de volgende evenementenvergunning is verleend.

  • Dreef 7/Sportcentrum De Waterlelie (Z2024-00006161) RINGS op 23 februari 2025, verzonden 14 februari 2025

COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.

GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:

  • Route door Kudelstaart (Z2025-00000565) Avondvierdaagse Kudelstaart van 19 t/m 22 mei 2025

GELUIDHINDER ONTHEFFING
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 7:17 van het besluit bouwwerken leefomgeving de volgende ontheffing is verleend. In het kader van Bouwwerkzaamheden van 23 t/m 26 mei 2025, op het perceel Machineweg-Hornweg  (Z2025-00000878) verzonden 14 februari 2025

TER INZAGE:

  • t/m 27 februari 2025: ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22b – Uiterweg 351ws’ ligt met de bijbehorende stukken
  • tot en met 27 februari 2025: concept-ontwerp ‘wijziging omgevingsplan gemeente Aalsmeer Bruidsschat-bouwen’

GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG  Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl

Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis

Openingstijden raadhuis                   
ma, di, do                08.30 – 14.00 uur
Woensdag               08.30 – 19.30 uur
vrijdag                     08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.

Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do                08.30 – 17.00 uur
vrijdag                     08.30 – 12.30 uur

Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575

Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.  Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.

Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fix-app

AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag:         08.00-16.30 uur
zaterdag:                            09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl 

SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl

WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft  een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen  www.wijkoverlegaalsmeer.nl

DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.

AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.

INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.

De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.

BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.

Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.

VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.

BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken.  Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.

GESLACHTSNAAM VOORLETTERS GEBOORTEDATUM DATUM BESCHIKKING
  Shahi H.M. 05-10-1983 11-02-2025

Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken.  U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen? In het bezwaarschrift zet u:

  • uw naam en adres;
  • de datum van uw bezwaarschrift;
  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
  • waarom u het niet eens bent met ons besluit;
  • uw handtekening;
  • zo mogelijk uw e-mailadres;
  • het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.

Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken. Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”.
De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.

VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.

GESLACHTSNAAM VOORLETTERS GEBOORTEDATUM DATUM VOORNEMEN
  Dooley J.E. 26-02-1970 12-02-2025
  Kazlauskas A. 02-07-2002 13-02-2025

Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.

Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.

INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *




 

banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
adv flower art 1
historische tuin
adv NOA tekst
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
adv flower art 1
historische tuin
adv NOA tekst