Gemeente snel met beantwoorden e-mails

(Foto: Pixabay)

Door: redactie. Mopperen op de overheid, de lokale of landelijke. Het gebeurt veelvuldig. Kennelijk is het makkelijker om te klagen dan een compliment te geven. Toch verdienen de ambtenaren van Aalsmeer (en Amstelveen) een compliment voor de snelle beantwoording van e-mails. Aalsmeer haalt op dat gebied volgens een jaarlijks onderzoek van klantcontactbeheerder Pricon de hoogste score in Noord-Holland.

Pricon benaderde alle gemeenten in Nederland onlangs met een eenvoudige vraag en hield bij hoelang het duurt voordat daar een antwoord op kwam. In de mail werd door de fictieve persoon Nadine Heemskerk, een vraag gesteld over dagbesteding van een dementerende ’tante’. Na een korte inleiding was de vraag: Kunt mij informatie geven over de gemeentelijke procedure voor het helpen vinden van geschikte dagbesteding?

De dienstdoende ambtenaar van het sociaal loket, die overigens voor zowel Aalsmeer als Amstelveen werkzaam is, kwam keurig binnen de norm van twee dagen met een verhelderend antwoord.

Uithoorn niet best
In de e-mailgedragslijn voor overheden is bepaald dat gemeenten binnen twee werkdagen antwoord moeten geven. Vergeleken met andere provincies laten gemeenten in Noord-Holland volgens het onderzoek een dergelijke vraag per mail het vaakst onbeantwoord. Alleen de gemeenten in de provincie Utrecht doen het dit jaar slechter.

Van de Noord-Hollandse gemeenten heeft 16 procent na drie weken de vraag nog steeds niet beantwoord. Daaronder buurtgemeenten Uithoorn en Ouder-Amstel. Voor de gemeente Diemen is dit het derde jaar op rij dat ze na drie weken nog steeds niet heeft gereageerd.

De volledige onderzoeksresultaten zijn te bekijken op pricon.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *




banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
adv flower art 1
historische tuin
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
adv flower art 1
historische tuin