Van 15-22 september organiseren de Aalsmeerse kerken, aangesloten bij “Aalsmeer over Hoop” weer een kunstexpositie onder de noemer “Passie door Kunst”. Het thema dit jaar is: “Aan tafel, samen zijn en delen”. De werkgroep heeft n.a.v. dit thema een twintigtal Bijbelse verhalen en teksten gezocht die aan de kunstenaars zijn meegegeven als inspiratie voor hun kunstwerk. Dat hoeft niet altijd een schilderij te zijn. Integendeel, graag ziet de voorbereidingscommissie een grote variëteit aan kunstuitingen van beeldhouwen tot hout- of metaalbewerking, keramiek tot fotografie, pentekenen tot graffiti en alles wat daar tussen zit.
Dit jaar opent de Doopsgezinde Kerk haar deuren voor Passie door Kunst. De opening vindt plaats op maandagavond 15 september om 19.30 uur door ds. Paul Thimm van de Doopsgezinde Gemeente. Vanaf dinsdag 16 september t/m zondag 22 september is de tentoonstelling dagelijks geopend van 13.00 tot 17.00 uur. Tijdens het laatste uur van de dag zal er dagelijks een muzikaal intermezzo zijn in de kerk.